Loja har ordet!

Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Louise Bertilsson - 1 augusti 2010 16:56

Har nyss varit ute och klippt gräs. Det är sannerligen inte lätt att klippa gräs i terräng. Guppigt som bara den, gräsklipparen bokstavligt talat studsade fram.


I vanliga fall brukar det vara ganska kul att klippa gräs, men inte idag.


Men men. Nu är det iallafall klippt.


Anders var ute och städade på gården, plockade upp en massa spillvirke och så...

Av Louise Bertilsson - 1 augusti 2010 15:33

Var så nyfiken på hur mitt nybakade bröd smakade så du kanske kan gissa vad fikat bestod av?!


Brödet var kanongott, en riktig succé tycker jag!


Knaprigt, gott och enkelt.

Av Louise Bertilsson - 1 augusti 2010 14:31

Har provat att baka en ny sorts bröd. Blir så kreativ när det regnar.. och att baka är ju perfekt; förena nytta med nöje =)


Hur som helst så hette det nya brödet "Latmajas semesterbröd". Förstår verkligen varför det har fått just det namnet. Ett snabbt och enkelt bröd.


Resultatet ser ut så här:

  

Har inte hunnit provsmaka än, eftersom det är alldeles nyuttaget ur ugnen. Men det SER gott ut tycker jag =)

Av Louise Bertilsson - 1 augusti 2010 11:24

Köpte en marabou polka sist vi handlade och jag måste säga att den var helt okej. Kanske ingen favvo, men ändå helt okej. Frisk smak.

Marabou Polka

Av Louise Bertilsson - 1 augusti 2010 10:44

Vaknade flera timmar innan det var dags att gå upp av att en fluga satte sig på mig hela tiden. Okej om den bara hade setat där, men den envisades med att GÅ runt på mig. Och det kittlades som bara den!


Den satte sig på ögonen, på läpparna och på alla andra ställen typ...


Dumma, irriterande fluga!

Av Louise Bertilsson - 1 augusti 2010 10:34

Augusti idag. Första dagen på sista sommarmånaden. Så snälla; låt det vara sommar sista tiden också, tack!


Solen kom fram!

Av Louise Bertilsson - 1 augusti 2010 10:30

Igår kväll hade vi grillkväll med Sabina och Daniel. Mycket trevligt!


Jag hade gjort en potatissallad och en tsatsiki. Och Anders grillade flintastek och korv. Mycket gott blev det!


Vi satt ute på våran altan och åt, och jag kan ju säga att det var tur att solen tittade fram, annars hade det varit kallt ute. Det SKA inte kännas kallt ute när det är juli.


Tog en skogspromenad efter maten. Fotograferade en hel del. Kul när man råkar bli bra på några bilder iallafall.. hehe =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards