Loja har ordet!

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Louise Bertilsson - 6 augusti 2010 19:48

Det är ingen överdrift att säga att mitt liv har bestått av enbart JORD det senaste dygnet.


Igår fick vi nämligen en jordleverans på 10 kubik jord:

  

En full lastbil med jord. Och vi hade tur att lastbilen kunde backa upp en bra bit på gården, förbi uteplatsen som ses till vänster i bild...


Vi som har gjort sååå fint på tomten och så kommer det en massa jord... hehe...


Idag har vi ägnat oss åt att skyffla ut och kratta ut all denna jord. Men tack vare hjälp av mina föräldrar så klarade vi det galant. Gick mycket fortare än vad vi först hade trott. TACK ännu en gång!


Men... (det finns alltid ett men)... jag kommer få blåsor i händerna imorn eftersom jag agerade mästerkrattare. Jag grovkrattade all jord typ... de andra skyfflade ut i skottkärra och pytsade ut det på marken. Och jag krattade. Krattade, krattade och krattade. Träningsvärk väntas...


Det känns fruktansvärt skönt att ha det där gjort nu!


Vi var till och med till Granngården och köpte gräsfrön och gödsel för att snabbt få fart på gräset =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards