Loja har ordet!

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2010 16:21

Det är liiiite svårt att inse att semestern är slut för den här sommaren... Det har varit en mycket bra semester. Vi har fått fruktansvärt mycket gjort här hemma samtidigt som vi har tagit det lugnt och njutit av det fina vädret. Har även passat på att träffa en massa vänner under ledighten. Mycket trevligt! Men det bästa av allt är väl att jag inte har tänkt på jobbet nästan nånting, förutom när jag har vattnat och vårdat blomman från min avdelning jag tog med hem så att den inte skulle döööö i sin ensamhet på jobbet... Hehe =)


Imorn är det alltså tillbaka till jobbet som gäller.


Ska bli skönt, men samtidigt så är det ju underbart att vara ledig. Blandade känslor.


Det blir nog väldigt bra bara man kommit dit. Det är ju som sagt i vanliga ordning det svåraste att kliva ur sängen... men imorn känner jag på mig att det kommer gå galant att stiga upp eftersom det är första dagen.

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2010 16:10

Badrummet nere är ur funktion och kommer att så vara i ca 3 veckor framöver.

Anledningen heter totalrenovering! =)


Vi har monterat ner det som går att montera ner utan att rörmokaren har kopplar ur vattnet i rummet.


Känns konstigt att bara ha ett badrum när man är van med att ha dubbelt så många... Kommer säkert bli en del krockar på mornarna...


I lägenheten hade vi bara ett badrum, och då gick det ju bra, så jag tror att vi ska kunna klara oss de få veckorna det handlar om =)


Känns skönt att projektet är igång iallafall. På tisdag (om jag inte missminner mig) så rullar det igång på riktigt eftersom herr rörmokare kommer då.

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2010 10:03

Idag fyller Anders mormor år.

Ett STORT grattis till dig Sylvi!

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2010 09:59

Köttet ligger i marinad.

Potatisen till potatissalladen är kokad.


Blåbärssylten är kokad och klar. Den står i vattenbad nu. Men jag tänker inte ta åt mig äran åt dagens syltkok. Det var nämligen Anders som grejade det medan jag förberedde kvällsmaten (hemgjord potatissallad och grillat). Ska även göra en tzatziki till, men det får bli lite senare på eftermiddagen...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards