Loja har ordet!

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Louise Bertilsson - 15 oktober 2013 19:22

Idag när jag hämtade Ida på dagis möttes jag av en jätteglad tjej som frågade: "ska vi gå till lekhallen nu?" Och med mitt minne sa jag förstås näääää, det brukar vi ju inte göra nu heller. Sen precis när jag sagt det kom jag ju på att det var föräldrafika när man hämtade barnen idag, så självklart gick vi till lekhallen. Jag och Ida fikade saft och banankaka (som Ida för övrigt varit med och bakat tillsammans med ett annat barn och en personal). Sen när vi kom tillbaka till avdelningen fick vi se hur de hade spelat in utelek, ett lunchtillfälle samt sångsamling på iPaden. Kul att få vara med "live" och se!! =) 


Sen var det en liten fröken som inte ville hem.... jag fick grindens stänganordning rakt över fingrarna när jag skulle stänga eftersom jag hade full sjå att få med mig Ida, och hennes väska. Har inte så där superlätt att bara rycka tag i henne och bära ut henne tyvärr.... Så jag får väl hälsa en öm blånagel (o)välkommen till mina andra åkommor... Jag får försöka se det positiva i det hela; Ida trivs på dagis. Det är det inget snack om iallafall, men det är riktigt tråkigt när hämtningarna är en fight, speciellt nu när jag inte riktigt kan ta den fighten... 


Jag är förresten osams med min högra höft/fogarna där idag då de krånglar och hugger ännu mer än vanligt. Har haft svårt att gå när jag rest mig, så slagsmålet med grinden gjorde inte min dag bättre precis. Tur att Ida var lugn och go när vi kom hem iallafall. Då byggde vi ett stort legohus =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards