Loja har ordet!

Alla inlägg den 16 november 2014

Av Louise Bertilsson - 16 november 2014 20:45

Bara 2 veckor kvar till första advent. Noll julkänsla. Såklart, känns det som. 


Jag ändrade på det. Lite. Bara lite. 


    


En liten gnutta julkänsla när vi tvättar händerna med våran nya pepparkakstvål som jag köpte igår på ÖB i Borlänge. 

Ida älskar att tvätta händerna nu, hihi =)


Köpte många spännande dofter: äpple/kanel, blåbärspaj, citron/marängpaj, choklad/apelsin, apelsin/nejlika, polkagris och den här med pepparkaka. Kul med lite nytt, och jag kunde inte välja, så jag tog allihopa =)


Det har varit en kämpig dag, får se hur morgondagen blir.... tar en minut åt gången. 

Av Louise Bertilsson - 16 november 2014 13:39

När våran "bebis" ska sova ska även Idas bebis sova. Såklart. 


På med halskrage, sockor och mössa så att hon inte fryser. Och sen bäddas ner i vagnen. Precis som Måns. 


 


När Ida hade klätt klart dockan skulle hon klä sig själv också. Annars fryser hon ju när hon ska natta sin bebis. Så hon pälsade på sig mössa och lurvfleece-set och vantar. Sen kunde hon söva sin lilla docka. Men först den obligatoriska pussen innan bebisen somnar =)


Än en gång ser man sig själv i miniformat <3



Snart är det nog dags för våran bebis att vakna. Och jag misstänker att även dockan har sovit klart då. Hihi =)

Av Louise Bertilsson - 16 november 2014 13:25

Jag brukar inte skriva såna här gnäll-inlägg där jag klagar. Men nu måste jag. Jag bara måste. 


Det är synd om mig. Jag har sååå fruktansvärt ont i svanskotan. Kan knappt sätta mig/resa mig från sittande. Jag försöker hålla mig från att skrika, och jag måste hela tiden tänka på hur jag ska sitta. 


Jag tror att boven i dramat är min nya cykelsadel. Jag ska försöka att låta bli att cykla på ett tag nu tills det blivit bättre. Jag har haft ont sen i onsdags, men idag är värsta dagen på länge. Och jag ska väl motvilligt erkänna att det inte blev bättre av Sportys igår heller, trots att jag tog det lugnt. 


Idag går jag på tabletter för att försöka lindra smärtan lite. Hjälper lite iallafall. 


När jag ska upp på sadeln igen ska den ställas in ännu bättre, annars får jag köpa en annan sadel. Jag vill ju cykla!!! Men jag vill inte ha så här ont heller. Det är inte mänskligt. 


AJ kan sammafatta dagen hittills. Och ja, idag tycker jag synd om mig själv. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards