Loja har ordet!

Alla inlägg under april 2015

Av Louise Bertilsson - 22 april 2015 09:20

Fläta beställd. Och jag blir alltid så stolt när jag lyckas. Det är svårt tycker jag. Men när Ida säger att det är jättefint så kan jag inte vara annat än nöjd.


Jag och Måns är hemma idag. VAB med febrig liten kille. Jag vaknade i natt av att jag låg bredvid ett hett element som inte kunde ligga still. Rörde sig oroligt i sömnen. Javisst. 39.5 i temp. Lite välling å en supp så somnade vi om.

Ida fick välja helt själv om hon ville vara hemma med oss eller gå till dagis. Hon ville gå å leka på dagis så det fick hon göra.

Måns har tagit fram doktorsväskan för att bota sig själv. Hihi. Mellan hans undersökningar lägger han huvudet i mitt knä å myser. Orkar inte annat. Mammas lilla hjärta.

Men likt 17 finns det folk som har en tendens att lyckas få mig att få dåligt samvete trots att jag gör det jag ska göra - vara hemma med mitt sjuka barn. Jag blir så irriterad över att jag inte bara kan ignorera. Jag vet det men ändå är det jobbigt när man blir bemött på ett visst sätt.


Nu ska jag göra allt som står i en mammas makt för att min lilla prins ska bli frisk.

Av Louise Bertilsson - 21 april 2015 19:38

Å än en gång snubblar jag på det här ordet när jag läser. Vitt-eglade liksom. Haha!

Av Louise Bertilsson - 21 april 2015 19:30

Underbar tid ute nu. Fågelsång. Blommor. Fjärilar. Knoppar och till och med små små gröna blad på björkarna. Ljus. Glada och trötta barn (och föräldrar). Härliga vår!

Av Louise Bertilsson - 21 april 2015 19:25

I boken jag läser är det dagen Ida längtar efter. 17 maj. Dagen då vi fick vår första skatt <3

Av Louise Bertilsson - 19 april 2015 20:36

Idag är det min pappas dag. Bara hans dag idag. 


Jag och Ida inledde morgonen med att ringa och sjunga för pappa/morfar. Han svarade i telefonen och vi sjöng med högtalartelefon på så att vi båda skulle höras. Jag tror nog att han uppskattade vår födelsedagssång även fast det inte lät så himla bra. Men det är tanken som räknas, och vi tänkte på dig och ville inleda din dag med sång. 


Vi hurrar för min pappa idag. Resten av familjen hälsar också grattis förstås! 


Många GRATTISKRAMAR på din dag, världens bästa pappa, för att du är du och för att du fyller år idag! =)

Av Louise Bertilsson - 19 april 2015 18:19

Ida har plockat blommor.


Så fina vitsippor plockade i riktig vårvärme.

Av Louise Bertilsson - 19 april 2015 15:44

I år lyckades vi med försöket att så tomat från tomatbitar vi la i jord.

Det gror!

Av Louise Bertilsson - 13 april 2015 20:56

Ida och Måns har planterat tomater i varsin tom kartong.


Det ska bli väldigt spännande att se om mina små odlingsmästare lyckas med uppdraget.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards