Loja har ordet!

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Louise Bertilsson - 17 november 2010 16:25

Varje gång jag beger mig ut i trafiken på ett eller annat sätt så blir jag irriterad. Det är alltid någon som irriterar mig. Någon som inte har fattat att man INTE syns om man inte har reflex på sig. Ska det vara så J-Ä-K-L-A svårt (ursäkta språket, men jag var tvungen) att sätta på sig en reflexväst eller annan typ av reflex när man går ut?!


Och ännu värre måste jag säga att det är när vuxna inte sätter på sina lekande barn längs gatorna reflexväst. Eller hundar för den delen. Man tror att man syns baraför att man själv ser bilarna, men det är precis lika viktigt att bilarna ser dig!!


Efter att jag fick körkort och började vara på vägarna så har jag nästintill alltid använt reflex. Det var då jag fick upp ögonen för att man faktiskt inte syns utan...


Så jag ber er att tänka ett steg längre än näsan räcker, för det är det värt. Jag vet att det inte är speciellt snyggt med reflex, men vad tusan spelar det för roll?! Det är väl viktigare att få ha livet i behåll?


Länge leve reflexvästarna!!! =)


Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards