Loja har ordet!

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Louise Bertilsson - 1 april 2010 18:50

GRATTIS Bamse 8 år idag!

 

Vov vov =)

Av Louise Bertilsson - 1 april 2010 18:46

1:a april idag. Årets stora skämtdag.

Och som vanligt bjöd tidningen på ett aprilskämt.


Tidningens förstasida utgjordes av det här: http://www.dt.se/nyheter/falun/article618090.ece


Men jag fattade först inte att det var ett skämt. Jag reagerade som så att jag blev arg på folk. Att folk kan vara så lata att de inte orkar besiktiga bilen ens en gång. Jag skulle faktiskt inte bli förvånad över att folk är så lata att de inte orkar eller har tid att besikta bilen eller gå till tandläkaren.


Visst är det bra att det finns mycket som kan skötas via datorn och internet, men nånstans måste ju gränsen dras. Och jag tycker att gränsen var dragen INNAN förslaget i dagens tidning.


Tur att det bara var ett skämt.

Av Louise Bertilsson - 1 april 2010 18:41

I morse när jag satt i bilen på väg till jobbet kl 06.15 ungefär så kom det ett rådjur springades över vägen en bit längre bort.


På körskolan fick man ju alltid lära sig att "kommer det en, kommer det flera", så jag saktade in rejält. Och tur var väl det, för om jag inte hade saktat in så hade det smällt. Det kom nämligen ett rådjur till. Och om jag hade haft samma fart som innan första rådjuret så hade UFS fått en kyss av det studsande djuret, men det slapp ske som tur var!


När jag kom till jobbet fick jag veta att det hade sprungit över 4 rådjur ca 5 minuter innan också på precis samma ställe. Rådjursstig kanske? Mitt bland huset. Inte är de blyga inte!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards