Loja har ordet!

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Louise Bertilsson - 11 april 2010 17:34

Nu är det inte många minuter kvar tills vi ska äta mat (spagettikaka) och sen ska vi ta en promenad i det härliga vädret!


Tro det eller ej, men jag har inte varit ute på hela dagen trots det superfina vädret. Hade all energi inomhus idag istället.


Eller jo förresten, jag har visst varit ute. På balkongen. Hängt tvätt. Tagit in tvätt. Och så tog jag ut en blomma och sprutade den med såpavattnet. Adjöss småflugorna!

Av Louise Bertilsson - 11 april 2010 15:40

Idag är dagen för 2 år sedan då vi köpte huset.


Läste nyss inlägget jag skrev förra året, på den här dagen den 11:e april.

Dagen då huset blev VÅRT!


Behöver faktiskt inte skriva mer i det här inlägget, eftersom inlägget jag skrev för exakt ett år sedan säger allt. Jag känner precis lika idag!


Av Louise Bertilsson - 11 april 2010 15:36

Anders har varit jätteduktig och bytt till sommarskorna på UFS idag. Så nu är även han glad där han står garaget. Både UFS och Anders är nog glada som slipper de smattrande dubbarna.


Av Louise Bertilsson - 11 april 2010 15:25

Taggad till tusen när jag vaknade 7.30 i morse. Ville upp. Upp. Hade planer för dagen. Men jag låg kvar en kvart till, det är ju helg för sjutton gubbar tänkte jag.


Direkt när jag steg ur sängen så startade jag tvättmaskinen.


Åt frukost.


Sen började jag plocka fram jord, tidningar, krukor, och blommorna.

Det var nämligen dags för blommorna att få ny jord. Har allt som allt planterat om 26 blommor idag på förmiddagen. 3 timmar tog det. 3 intensiva timmar som präglades av för trånga krukor (eller för stora blommor), massa massa rötter och gammal vs. ny jord.                  


Snacka om race!


Anders hjälpte mig med att langa blommor, löpande-bands-principen. Perfekt!


Det var roligt, och det gick kanonbra och jag är jättestolt över mig själv som tog tag i det. Det svåraste när man planerar om blommor är att veta hur mycket vatten de vill ha direkt efteråt. Hmm..


Det dryga är att jag fortfarande har jord under naglarna, jättesvårt att få bort...

Hängde tvätten ute. Ska sticka näsan i det direkt det ska in. Måste ju passa på att njuta av ute-doften! =)


Förresten; vi har ingen hinderbana i hallen längre!

Av Louise Bertilsson - 11 april 2010 15:21

Gårdagskvällen spenderade vi tillsammans med Sabina och Daniel. Vi spelade Buzz, men huvva vad jag är kass på det spelet, men det är jätteroligt ändå.

Jag kommer sist varje gång (nästan), men men.. jag är inte bitter för det inte.


Nån lär ju komma sist också... hehe

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards