Loja har ordet!

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Louise Bertilsson - 8 december 2013 19:51

Julstrumpan är en succé. Ida blir precis lika glad när det ligger en mandarin, ett äpple, godis, pyssel eller leksak i. Det är kul att se att hon blir så glad, för det blir hon verkligen så som hon studsar å jublar oavsett strumpans innehåll. 


Idag, eller rättare sagt i natt, hade tomtenissarna lagt i glitterlim i julstrumpan. Så en stund under förmiddagen ägnade vi åt glitterpyssel som blev väldigt poppis. 


 


Den glittriga teckningen blev jättefin!!


Efter lunchvilan framför tv:n å en film medans lillebror åt lunch gick pappa och Ida ut för att leka i snön. De åkte pulka och skottade snö - precis som man kan förvänta sig när det är vinter. Och s ägnade de sig åt en lite otippad aktivitet också, nämligen fotboll. Snöfotboll måste det ju ha  varit?!


 


Kul med snö, en bollen är hon inte beredd att släppa än, hehe =)

Av Louise Bertilsson - 8 december 2013 18:13

Ida badade och när hon skulle upp från badet slog hon i huvudet. Följande konversation utspelades då mellan pappa och dottern:


Pappa säger: oj, slog du dig? Stackars liten!

Ida säger: nej, jag är inte liten, jag är stor.

Pappa: okej, stackars stor

Ida: jaaa


Snacka om att ta allt man säger bokstavligt. Hehe =)



Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards