Loja har ordet!

Alla inlägg den 23 december 2013

Av Louise Bertilsson - 23 december 2013 23:33

Ägg är en självklarhet på julbord enligt mig. I år var det dock varken jag eller Anders som skalade dem, utan det projektet överlät vi till Ida som glatt hämtade en stol och klättrade upp vid diskbänken för att börja.

Hon gillar att skala ägg så årets första julbordsägg har Ida skalat med full koncentration. Duktig tjej tycker hennes mamma förstås.

Av Louise Bertilsson - 23 december 2013 16:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 23 december 2013 08:15

Måns äter frukost, och jag passar på att uppdatera om vad vi gjorde i onsdags. Då bakade vi nämligen pepparkakor. Perfekt med en liten deg från affären - man får baka hemgjorda pepparkakor, men man hinner liksom inte tröttna. Lagom helt enkelt. 


 


Ida var en riktig baddare på att trycka ut figurer med måtten, även fast de hamnade lite väl mitt på den utkavlade degen så det fick inte plats så många. Men det gör ju inget, då fick man börja om och göra det igen bara. Ida tyckte att det var riktigt roligt! =)


 


Ååååå skjuts in i ugnen!


Här ligger de, alla grisar, gubbar och gummor, hjärtan och stjärnor i väntan på att få gräddas i ugnen. Den ena mer defekt än den andra, men det gör inget. Det ska naturligtvis synas att det är barn som varit med och bakat.


Och vi fick sniffa på den goda pepparkaksdoften. Jul? Svar JA!! 



Av Louise Bertilsson - 23 december 2013 01:38

Nu somnade nattugglan så nu säger jag äntligen god natt!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards