Loja har ordet!

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Louise Bertilsson - 22 december 2013 18:34

Från i torsdags när jag hämtade Ida på dagis.


Ida gav personalen hemgjord ischoklad som vi har gjort tillsammans. Samtidigt säger hon god jul och de kramas. 

Vi klär på oss alla ytterkläder, tar allt pick och pack och ska precis gå ut i hallen för att sätta på oss skorna. 


Jag säger: Nu får du säga hej då för nu ska dy ha lov i många dagar. Då är du ledig från dagis.

Ida säger hej då vänd mot personalen, sen vänder hon sig till mig och säger: Får jag gå å fråga om jag ska ha höstlov?

Javisst svarar jag, och Ida går tillbaka in för att fråga personalen om hon ska ha höstlov. 

Hon får förstås reda på att det här lovet heter jullov, och sen kom hon, nöjd och glad, tillbaka till mig och så åkte vi hem. Hem på jullov, vilket jag alltså inledde med feber. 


Igår morse och hela dagen var jag feberfri. Men man ska inte ropa hej förrän man är över ån, för på kvällen kom febern tillbaka igen. Nästan 38 grader. Massage igen ifall att, vågar inget annat än att vara försiktig. Idag är febern borta igen. Konstig feber som går upp och ner så ofta kan jag tycka, speciellt när jag inte har ont eller känner nåt varken i tuttarna eller nån annanstans. Jag börjar misstänka att min känslighet har ett samband med mitt blodvärde som har sjunkit ganska drastiskt igen. Så jag måste skärpa mig järntabletterna nu så får vi hoppas att det blir bättre snart. Febern är ju allt annat än välkommen.  

Av Louise Bertilsson - 22 december 2013 18:17

Nu är nästan alla klappar klara. Ibland får man improvisera å göra det bästa av situationen, för man kan ju faktiskt inte rå för att sjukdomar och mjölkstockning med feber existerar. Så det blir inte alltid som planerat, men jag hoppas att det blir bra ändå.


Tomteverkstan gick iallafall bra idag. Satte på julmusik för att försöka locka  fram några julkänslor, men vettetusan om det lyckades så bra. Det var svårt att koppla bort hur det blåste ute och tankarna på regnet som smattrade mot fönstren i natt. Det är fel. FEL!! Det ska inte vara sånt väder 22 december. Då ska det vara snö. Massor av snö å mellan 5 och 10 grader kallt. Det vädret förblir nog tyvärr ett önsketänkande =(


Igår kväll kollade vi på filmen "Tomten är far till alla barnen" som är en riktig julfilm som vi brukar titta på en gång varje jul. Med lite tända ljus och mörkret utanför kändes det faktiskt som jul medans vi tittade på filmen. Ikväll blir det nog ännu en julfilm, nämligen "Ensam hemma". Fler tips på lättsamma julfilmer?


Just nu är Måns på restaurang medans pappa och Ida leker med lego. Jag hör hur de pratar och resonerar medans de bygger hus, stall, trappor och lite annat. Sjunger tillsammans gör de också. Nyss sjöng de "I ett hus i skogens slut" (som för övrigt egentligen heter "Tomten och haren"). Det är kul att lyssna på dem.

Av Louise Bertilsson - 22 december 2013 10:24

Tomteverkstad!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards