Loja har ordet!

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Louise Bertilsson - 3 juli 2013 18:29

En sån röra. Så kan man verkligen sammanfatta vårt kök just nu...


Kylen och frysen har flyttat plats. Vi har ingen spis eller fläkt. 2 av köksskåpen är borta, samt alla luckor till alla skåp. ALLT ur skåpen är bortplockat, så nu är det lite rörigt med vart varje sak finns. Vi känner oss som yra höns när vi ska ha nåt. Som tur var så har vi köpt papperstallrikar, muggar och bestick så vi ska slippa krångla mer än nödvändigt med disk och så. 


     


Det vankas nämligen köksrenovering här hemma nu i dagarna och jag längtar SÅ mycket efter vårt nya kök (ännu mer nu när vi inte har nåt kök kvar att prata om). Vårt svart/vit/gråa nya kök =) Alla nya köksskåp är ihopmonterade och väntar på att sättas upp på sin nya plats. Vi hjälptes åt alla 3 att skruva ihop delarna till nya köket. Ida älskar när hon får vara med och hjälpa till! 


Designen på köket kommer att bli ungefär som det ser ut idag, men vi gör några justeringar. Vi kommer bland annat att fixa ganska mycket mer bänkyta, + ändra lite på några av skåpens bredder samt byta ut 2 skåp till stora utdragbara lådor. 


Anders har lånat en induktionsplatta från jobbet så att vi ska kunna laga lite mat under tiden renoveringen pågår. Idag invigdes den med att göra hemmagjorda fiskburgare. 


 


Induktionsplattan var superbra, och jag kan lova att det var ett riktigt driv i den! Är helt hundra på att vi kommer att älska våran nya spis i nya köket som är just en induktionsspis. Tack för erbjudandet Elgiganten! =)


Av Louise Bertilsson - 3 juli 2013 18:20

Fick se att en nyhet på bloggen är att man kan gilla inlägg. Under varje inlägg finns ett litet hjärta och så står det gilla bredvid. Om man trycker på "gilla" så gillar man inlägget. Men jag förstår inte riktigt, kan jag som bloggare SE vilka som gillat vilket inlägg och hur gör jag det isåfall? Nån som vet?!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards