Loja har ordet!

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Louise Bertilsson - 19 juli 2013 21:15

I dagarna 2 har vi haft kalas för finaste och bästa Anders som fyllde 30 i söndags. Igår var det Anders sida av släkten som kom och grattade, och idag var det min sidas tur.  


Jag lånade en superfin klänning av mamma som både jag och magen passade bra i (tycker jag). Och Ida fick en ny klänning när vi var på shoppingtur. Anders fick också en ny kortärmad skjorta som passade honom utmärkt! Min snygging! =)


 


Ida och Anders hjälps åt att baka tårta till kalasen. En variant av trôlltårta fick det bli, supergod tycker jag! =)


Bjuder på lite fina bilder när vi är redo för kalas. 


 



Är riktigt nöjd med det här kortet. Ida är såå fin i sin nya klänning. Och mammas klänning passar mig bra tycker jag. Är iallafall nöjd med kortet =)



 


Fina Ida och jag är glada =)



 


"Klappa mamma" frågade Ida. Och javisst, självklart får hon klappa skatten. Det är en storasysters rättighet. Här är jag i vecka 25, eller rättare sagt 24+2. 


Och förstås ett kort på min fina man som också är kalasfin! 


 


Finfina Anders, min 30-åring! =)

Av Louise Bertilsson - 19 juli 2013 09:45

Klockan 04.59 slog prinsessan Ida upp sina blå ögon för dagen. Vi gjorde allt vi kunde för att få henne att somna om, men nej. Den här gången gick det inte. Men vi låg kvar i sängen och myste/småpratade till strax före 6.30, då gav vi upp och gick upp. 


Anders och Ida rörde ihop en pannkakssmet inför dagens lunch, sen tog de en promenad till Ica för att handla nektariner till mig. Och jag ska sätta på lite musik, byta handdukar och starta en tvättmaskin. Ska även svabba rent toaletterna om jag orkar, annars spar jag det till min man när han kommer hem. Jag har legat en stund i gästsängen på morgonkvisten medans Ida kollade på Bumbibjörnarna på youtube och Anders rensade bland papper. Men nu är det dags att sparka igång trots att vi snart varit vakna i 5 timmar. Jag och Ida iallafall. Pappan i huset somnade (läs snarkade som bara den) om även efter 5... 


Det är iallafall härligt att vakna tillsammans med en glad tjej som kvittrar och ler även fast det skedde en aniiiiingens för tidigt för min smak. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards