Loja har ordet!

Alla inlägg under november 2014

Av Louise Bertilsson - 24 november 2014 20:24

 


Våran lilla prinsessa börjar få långt hår.


Jag också. 


Så imorn är det dags för tjejerna i familjen att besöka frisören för att förnya topparna och bli lite julfina =)

Ida ser fram emot det jättemycket, så idag var hon riktigt duktig när jag nattade henne. Jag ska hämta henne från dagis och så åker vi direkt till frisören. Det gäller att passa på när jag slutar tidigt. Ta tillvara på dagen imorn alltså. 

Av Louise Bertilsson - 24 november 2014 20:05

Om en månad är det julafton. 


Konstig tanke, men ändå välkommen. Nu känner jag för lite julmys med världens bästa familj =)

Av Louise Bertilsson - 23 november 2014 13:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 22 november 2014 21:35

Efter lunch när Måns skulle sova tog jag med mig Ida till Väderbacken för att gå på julmarknad. Bara vi 2. Mamma-och-Ida-tid. Vi hade riktigt kul. Och Ida hade mycket att berätta för pappa när vi kom hem.

Det första vi gjorde när vi kom till julmarknaden var att kolla på hästarna. Jag frågade Ida om hon ville rida. Och det ville hon. Vi ställde oss i kön, betalade och provade ut en hjälm som satt bra. Sen kollade vi när de andra barnen red medan vi väntade på våran tur.

Ida ville rida på den vita hästen. Estrella hette den. Ida höll i sig hårt i sadeln, och sen började hästen gå. Ida log hela tiden och hon sa flera gånger att det är så kul och att hon blir glad av att rida.


2 varv senare var det andra barns tur att kliva upp i sadeln. Ida var riktigt glad efter ridturen så vi gick in i stallet för att titta på fler hästar.

Längst in i stallet fick Ida se att det satt nån som hon kände igen. Det var ingen mindre än tomten. Så hon pratade lite med tomten innan vi gick vidare. Ida konstaterade att tomten fick se att hon är snäll och att hon nog skulle få några julklappar. Hehe!

Vi gick vidare till ett annat stall för att se vad som hände där. Hästhoppning var det och Ida ville gärna se. Så vi satte oss högst upp på läktaren för att kunna se bra.


En riktigt trevlig och lyckad julmarknad för mig och min älskade dotter. Såå värdefullt!!

När vi kom hem ritade Ida en bild av mig, till mig.


"Du har långt hår mamma" sa hon när hon ritade.

Hon har blivit så duktig på att få med detaljer. När hon ritade pappa ritade hon kort hår och skägg. Och Måns ritade hon jätteliten och så satte hon honom på en av oss så att det såg ut som att han var i våran famn. Detaljrikt och verklighetsbaserat. Kul att se den utvecklingen! Jag stannade nog där nånstans i min rit-utveckling för jag kan verkligen inte rita. Dock inget jag saknat särskilt mycket heller men det hade varit kul att kunna rita lite. Men nej. Icke.

Hur som helst så hade jag och Ida en fantastiskt rolig stund tillsammans bland hästarna och tomten. Men tomten såg trött ut, han har mycket att göra så här inför jul... men jag lovat att jag gör mitt bästa för att hjälpa honom :-)

Av Louise Bertilsson - 21 november 2014 19:56

Idag är det 11 år sedan det ofattbara hände. Kan fortfarande inte fatta, varför just du? Du finns alltid där i mitt hjärta å i mina tankar. Saknaden är enorm, älskade morfar <3

Av Louise Bertilsson - 19 november 2014 06:30

Borstar tänderna med mobilen i handen.


Ska snart bege mig iväg till jobbet. Promenad blir det, för i eftermiddag kommer Anders, Ida och Måns och hämtar mig så åker vi vidare till Willys för veckohandling. 


Promenad idag alltså. Cykeln får stå tills jag är helt bra i svanskotan. Det är mycket bättre, så helt klart på bättringsvägen, men det är inte helt bra. Och då får cykeln vila. Men inte jag. Både igår och idag blev/blir det promenad till jobbet. Såå skönt att få lite vardagsmotion. 


Nej, dags att göra mig helt färdig och så småningom börja traska iväg. 


Reflexväst på såklart! 

Av Louise Bertilsson - 16 november 2014 20:45

Bara 2 veckor kvar till första advent. Noll julkänsla. Såklart, känns det som. 


Jag ändrade på det. Lite. Bara lite. 


    


En liten gnutta julkänsla när vi tvättar händerna med våran nya pepparkakstvål som jag köpte igår på ÖB i Borlänge. 

Ida älskar att tvätta händerna nu, hihi =)


Köpte många spännande dofter: äpple/kanel, blåbärspaj, citron/marängpaj, choklad/apelsin, apelsin/nejlika, polkagris och den här med pepparkaka. Kul med lite nytt, och jag kunde inte välja, så jag tog allihopa =)


Det har varit en kämpig dag, får se hur morgondagen blir.... tar en minut åt gången. 

Av Louise Bertilsson - 16 november 2014 13:39

När våran "bebis" ska sova ska även Idas bebis sova. Såklart. 


På med halskrage, sockor och mössa så att hon inte fryser. Och sen bäddas ner i vagnen. Precis som Måns. 


 


När Ida hade klätt klart dockan skulle hon klä sig själv också. Annars fryser hon ju när hon ska natta sin bebis. Så hon pälsade på sig mössa och lurvfleece-set och vantar. Sen kunde hon söva sin lilla docka. Men först den obligatoriska pussen innan bebisen somnar =)


Än en gång ser man sig själv i miniformat <3



Snart är det nog dags för våran bebis att vakna. Och jag misstänker att även dockan har sovit klart då. Hihi =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards