Loja har ordet!

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Louise Bertilsson - 23 september 2009 16:04

Möbeljätten IKEA har köpt tomt i Borlänge.


http://www.dt.se/nyheter/borlange/article481210.ece


Jag är lite tveksam till vad jag egentligen tycker om det faktiskt.

Känner mig lite kluven faktiskt.


Självklart är det praktiskt att kunna handla billigt på IKEA utan att slippa åka minst 10 mil.

Men samtidigt så är det just det som är en del av själva grejen, att åka de där 10 milen för att gå på IKEA.

Det gör man ju inte så ofta, och då blir det nånting extra liksom. Men om det ligger närmare blir det inte samma känsla kan jag tänka mig + att det blir ännu mindre tid till att gå på t.ex ÖB, Biltema, Kupolen och alla affärer som ryms där under samma tak.


Det är nog jäktigt som det är nu att åka till Borlänge å shoppa och hur kommer det att bli om IKEA öppnar också?!


Det finns både för - och nackdelar med allt.

Av Louise Bertilsson - 23 september 2009 15:49

Nu har skogsmaskinerna röjt en hel del vid vårt hus.

Tallen som puttade undan vårt staket är borta nu och det är mycket mindre skog runtom.

Luftigt. Ljust och underbart fint blev det!!


Hej då tallen!!

Nu kan du inte skugga våran tomt längre...

Nu ligger du i en hög bland alla andra träd som inte får stå upp längre..

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards