Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

olja

Av Louise Bertilsson - 30 april 2010 22:23

Har en liten fundering så här på kvällskvisten.


Vad bör det vara för väder när man oljar in utemöbler/byggnationer?

Det kanske egentligen inte spelar nån roll om det är sol etc., men det är lika bra att fråga lite allmänt för alltid är det nån som vet. Hoppas jag iallafall.

 
 
Ingrid

Ingrid

1 maj 2010 09:14

Torrt i luften kanske,, men jag vet inte,, men tyckte det lät som en sund tanke... det kanske inte behöver skina sol,, bara att det inte är fuktigt...
Skriv och berätta vad du kom fram till sen =)
Kram på dig!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Den GAMLA Fastern

1 maj 2010 10:38

Jo du - Eftersom vi oljar in vår stora trappa, 50 kvadrat altan, samt tjärar många meter sliepers varje år så kan jag ge dig några goda råd:
Tvätta först av grundligt med trallrent, piasavakvast och eventuellt högtryckstvätten. Eftersom träet då blir väldigt genomdränkt, så får man vänta på att det torkar i blåsten, så att säga. Efter ett par veckor (av torka och torrt väder så klart), kan man olja och tjära in under soliga dagar. Vi tvättade av allt förra helgen så nu väntar vi på att det skall torka upp, så att vi kan olja.
Lycka till!

 
Ingen bild

Den GAMLA Fastern

2 maj 2010 12:54

Sorry!!! Hjärnsläpp!!!
Jag var uppenbarligen på en annan planet igår och somliga som läste mitt inlägg har nog skrattat gott...
Naturligtvis är det OMÖJLIGT att använda en piasavakvast. Det fattar ju vem som helst. Jag menade en STIVEX så klart. En sådan där gammaldags, liten, grov skurborste på långt skaft.
Jag är antagligen idiotförklarad nu, så det tar nog ett tag innan jag återkommer...
Ha det!

 
Loja

Loja

2 maj 2010 13:43

Det är nog lugnt faster, du kan komma tillbaka utan att skämmas. Jag reagerade nämligen inte ens på det och jag tror att det är fler som inte ens reagerade. Så fortsätt kommentera du, det är mycket mycket roligare att skriva blogg om jag får kommentarer! =)

http://www.loja.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards