Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Louise Bertilsson - 23 augusti 2010 18:47

Anders är på föräldramöte på jobbet. Och här sitter jag i min ensamhet... I vanliga fall brukar det vara skönt att vara själv en stund, men jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska hitta på.. så tiden går såå sakta..

Av Louise Bertilsson - 23 augusti 2010 15:21

Kom hem strax efter 13 från jobbet. Skönt med en tidig dag!


Plockade lite med tvätten, läste tidningen och kollade igenom posten - eller rättare sagt reklamen.


Hantverkarna har varit här också. Golvvärme och flytspackling är klart nu. Torktid nu då...


Altanen nästa, tänkte sätta mig ute och läsa. Det gäller att passa på när solen är framme. Det ska ju tydligen regna en massa nu framöver...

Av Louise Bertilsson - 22 augusti 2010 21:58

Då var det dags att ta fram kläder inför morgondagen, börjar nämligen jobba 06.30 imorn så det är bra om det mesta är förberett.


Men innan jag kan lägga mig i sängen så ska tvätten hängas (har nämligen tvättat en maskin nu på kvällen) och så ska det bäddas rent i sängarna.


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 22 augusti 2010 17:00

Anders tvättar UFS. Ett välbehövligt bad.


Har glömt säga att Sabina, Daniel och Anton var här i förmiddags och hälsade på en liten stund. Alltid lika kul att ses! =)


Hmm.. jag sitter här å försöker komma på vad som ska ätas till kvällsmat. Känner för att göra nåt, men kommer absolut inte på vad... svårt med mat ibland..

Av Louise Bertilsson - 22 augusti 2010 15:09

Efter maten bestämde vi oss för att ta en promenad uppför berget vi bor på och gå upp i utkikstornet. Vi packade en liten ryggsäck med vatten och fikabröd och så begav vi oss uppåt...mycket backar var det....

  

Vi närmar oss utkikstornet. Det var jättefint där uppe i skogen. Lugnt och fridfullt.


  

Här är utkikstornet i sin helhet. Vi trotsade våra höjdrädslor och gick ända upp.


  

När vi tittade åt ena hållet såg vi detta, nämligen de två vindkraftverken. Till vänster ses vindkraftverket Hanna, och till höger i bild är hennes syster som för närvarande inte har nåt namn...


  

När vi kollade åt andra hållet såg vi hela Smedjebacken. Häftigt. Ser du kyrkan?


Vi bestämde oss för att gå till Hanna och kika också. Här är hon:

  

När vi stod bredvid henne lät det precis som att det var en massa helikoptrar i luften. De gigantiska vingarnas sus framkallade ljudet...


Det var en mycket trevlig 2-timmars skogspromenad.


På hemvägen hittade vi lite av skogens gula guld.

  

Av Louise Bertilsson - 21 augusti 2010 16:56

Vi har hunnit med mycket idag tycker jag... vi har:


Städat.


Tränat på Nautilus efter sommaruppehållet. Vi tycker att det är skönt att inte ha det som måste att vi ska träna när vi har semester och en massa andra projekt. Därför blir Nautilusbesöken väldigt få över sommaren. Men nu är sommaruppehållet slut och vi ska börja träna igen. Det gick faktiskt förvånantsvärt bra att träna idag. Orken fanns kvar! =) Tyder det på bra grundkondition kanske?


Vi har även varit på kalas hos Anders mormor och morfar, tack så hemskt mycket för supergod smörgåstårta och tårta!! =)


Och nu när vi kom hem ska vi börja bygga ihop badrumsmöblerna så att de är klara när de ska sättas in.

Av Louise Bertilsson - 20 augusti 2010 22:37

God natt på er allesammans!


Jag tänker iallafall borsta gaddarna och krypa till kojs alldeles strax.

Av Louise Bertilsson - 20 augusti 2010 19:42

Fredag idag. Ännu en vecka har gått. Vi närmar oss hösten med stormsteg. Det känns frakförallt på mornarna tycker jag. Men jag ber om att de sista dagarna i augusti kan få vara varma, snälla!


Badrumsrenoveringen går framåt enligt planen, känns jättebra! Men det kommer såklart kännas ÄNNU bättre när vi kan börja använda det igen =) 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards