Loja har ordet!

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Louise Bertilsson - 17 maj 2010 19:38

När jag cyklade hem från jobbet idag hörde jag en massa surrande överallt.

Vart jag än vände mig och vart jag än cyklade så hördes ljudet av gräsklippare.

Och så doftade det nyklippt gräs. En sån härlig doft!


Men hemma hos oss blir det nog inte så mycket av den varan i år. Vi har ju nämligen ingen gräsmatta, det är mest lera och vatten. Så gräsklipparen får nog faktiskt vackert vänta tills nästa år innan den får ut och jobba igen. Eller nej förresten, det finns nog nån plätt den kommer få klippa även i år, men det blir inte många kvadrat det inte...


Trimmern kommer nog få jobba ungefär som vanligt skulle jag tro, så lite nyklippt gräs kommer jag få lukta på! Det luktar sommar, och idag har det varit riktig somamarvärme.


Det var ett barn på jobbet som sa: "fröken, idag är det sommar... och imorn me".


Jag hoppas att han har rätt =)

Av Louise Bertilsson - 17 maj 2010 17:51

I morse när klockan ringde så var min första tanke varför jag hade ställt klockan. Det är ju lördag! Jag var helt övertygad om att det var lördag idag. Helg.

Då kom Anders med den negativa nyheten. Det är måndag sa han.


NEEEJ! Nej. NEEJ!


Men det har gått bra. Har varit trött idag på jobbet, var riktigt nära att somna på rasten. Sen åt vi mellis ute och det var riktigt mysigt. Rena sommarvärmen ju!


Sov en liten stund när jag kom hem för att få bort skallebanket. Tabletterna och en liten vila gjorde susen.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards