Loja har ordet!

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Louise Bertilsson - 18 maj 2010 22:19

Bidde lite sen dusch ikväll, har nämligen nyligen kommit ur duschen. Anledningen till detta är att tiden rusade iväg när vi stod ute i det härliga vädret och kollade när dräneringsgubbarna grejade med vår gård. De plattade till baksidan så nu ser det hyfsat bra ut + att de fraktade bort en massa överbliven jord. De rättade även till trappen som blivit sné. Det börjar likna nåt nu!


Sängen nästa. Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 18 maj 2010 15:26

Är förföljd av humlor verkar det som.


När jag satt och fikade surrade det för fullt i gästrummet. Gick dit, och vad fick jag se på gardinen? Jo, en humla såklart.


Stängde dörren så får Anders ta hand om den när han kommer hem. Jag tänker inte befatta mig med den uppgiften faktiskt... där går gränsen

Av Louise Bertilsson - 18 maj 2010 13:51

Klev av cykeln och gick i de värsta backarna när jag cyklade hem idag (brukar i och för sig göra det, men det hör inte riktigt till saken).

När jag gick där i godan ro och släpade på cykeln så upptäckte jag helt plötsligt att det satt nåt på min väska som jag hade i cykelkorgen. Surrade gjorde den också.


En humla var det. En stor humla till på köpet.


Hmm. Hur ska jag få bort den då?, tänkte jag och blev faktiskt lite halvt rädd.


Som tur var så var jag på en liten stig så jag tog en pinne och puttade iväg humlan.


Slutet gott, allting gott.


Men som ni kanske vet så gillar jag inte humlor, getingar och sånt där farligt som kommer för nära. Har fruktansvärt svårt att stå still fast att jag vet att man ska. Skriker av reflex (men det gjorde jag faktiskt inte den här gången) och duckar/springer eller nåt liknande. Hellre mygg faktiskt för dem märker jag knappt.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards