Loja har ordet!

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Louise Bertilsson - 4 juli 2010 19:54

Var ute och grejade när jag helt plötsligt fick syn på en mördarsnigel. Vi brukar inte ha många såna här på gården, men det har väl hänt att vi har sett en och annan. Gjorde genast slag i saken och flyttade den bort från gården och hämtade salt. Effektivt, men kanske inte så snällt.. men va 17..


Sen hittade vi massvis med mördarsniglar i det höga gräset strax utanför vår gård.


Så det blev att jag fick rycka ut akut med trimmern för att få ner gräset.

Inbillar mig att de hemska sniglarna trivs bäst i högt gräs, och är det så de vill ha det så ska de INTE få det så!  


Nu ska jag hålla efter det där gräset så att det håller sig kort. Och hålla tummarna för att sniglarna hajar läget.


Du kanske undrar varför jag inte har trimmat det tidigare, och svaret på den frågan är ganska enkel. Det har nämligen inte gått att trimma det innan eftersom det har stått en massa skrot där. Stenar, trädgårdstrall, och en massa små jordhögar efter alla grävare som varit här den senaste tiden... Men nu så blir det andra bullar!

Av Louise Bertilsson - 4 juli 2010 12:18

Behöver få tips på ställen där man kan köpa begagnade böcker via nätet.

Så snälla, tipsa i kommentarsfältet, tack!!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards