Loja har ordet!

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Louise Bertilsson - 11 juli 2010 20:32

Vi var ute och grejade och himlen blev mörkare och mörkare.

Det mullrade rejält mot Ludvika-hållet.


Mörkt blev det. Riktigt mörkt.


Några stora klara blixtrar slog igenom det mörka och lyste upp himlen.


Vi skyndade oss att plocka in alla verktyg och annat som inte tål regn så bra..


Bestämde oss för att vara ute tills regnet kom.

2 sekunder senare spöregnade det och vi var inne.


Bunkrade upp på bordet med sällskapsspel (TP), chips och choklad. Mysigt.


Nu har det slutat åska. Anders fick se att den trådlösa telefonen var påslagen. Men hur kan det ha gått till när strömmen är urdragen?


Det var en enkel lösning på det: strömmen till datorn och modemet var inte urdragen. Misstag. Anders trodde att jag drog ur och jag trodde att han drog ur.

Vi var helt säkra på att mista modemet än en gång. Men icke.

Modemet höll och här sitter jag och uppdaterar bloggen.


Nu är det dags för en dusch. Det har varit en riktigt VARM dag, men vi har fått mycket gjort. Väldigt mycket till och med.


Förresten, jag erbjöd både Anders och snickaren på glass. Och de tackade gladeligen ja till erbjudandet. Vi satt i varsin stol i skuggan under äppelträdet och njöt en stund. Det verkade uppskattat av de hårt arbetande killarna. Lite glass är man alltid förtjänt av när det är varmt ute.

Av Louise Bertilsson - 11 juli 2010 15:13

Snickaren ska alldeles strax sätta sticksågen i vår nysatta panel för att sätta dit ventilation samt såga ut en inspektionslucka.


Gillar inte detta moment när det ska sågas på fri hand i nåt alldeles nytt. 


Nervöst. 


Därför gick jag in...


Åååååh, nu har han visst börjat såga. Det durrar i hela huset... måste nog ut och se hur det går ändå, lite nyfiken är man ju allt...


Sen om en liten liten stund är det glass-time! Det är fruktansvärt varmt ute. Svettas floder bara man tänker tanken på att röra sig.. men jag klagar inte... man börjar ju vänja sig... och glass är ju gott så det är bara att äta och svalka sig =)

Av Louise Bertilsson - 11 juli 2010 13:45

Hängde ut tvätt på balkongen på en torkställning för ca 2 timmar sedan.

Kollade nyss ut och såg de inte.. den låg ner, hade blåst omkull även fast det inte blåser värst mycket..


Insåg att den redan var torr, så det fanns ju ingen idé att ställa den upp igen. Tog in den istället så nu är det bara att vika in det i garderoben.


Det är kanonskönt att man får tvätten torr samma dag för då får man liksom undan den på en gång. Tack solen för att du hjälper mig att torka den blöta tvätten på rekordtid.

Av Louise Bertilsson - 11 juli 2010 11:35

Anders och snickaren är ute och har tagit sig an fjärde och sista sidan av huset.

Se upp sargen för nu ska du ner!! Eller rättare sagt, den är redan nere. De håller på å förbereder för att sätta upp den nya sargen. De isolerar lite och lägger vindpapp, reglar upp för nya inspektionsluckan och donar och grejar. Sen ska de börja smacka upp den nya, ljusa och fina sargen. Det blir såå bra, ett riktigt lyft!


Jag hjälpte dem att bygga ihop byggnadsställningarna, men eftersom grejerna är fruktansvärt tunga så kunde jag inte göra så mycket.. men viljan att hjälpa till fanns ju och det är ju inte fy skam ;)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards