Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2013

Av Louise Bertilsson - 8 juni 2013 20:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 7 juni 2013 16:32

Ibland är livet som en saga. Nu är en sån stund. Just nu.

Jag sitter i skuggan å läser en bok medans Ida leker i sandlådan. Sand å vatten kan roa länge.

Avslappnat värre denna fredag eftermiddag. Jag klagar inte. Inte alls.

Ibland ger sig bebisen till känna också genom att puffa lite å sagan blir ännu mer rosa å fluffig.

Och som pricken över i tänder pappan i huset grillen vilken minut som helst. Det blir grillade hamburgare med bröd å massa goa grönsaker till kvällsmat.

Underbara fredag! Och jag njuter a varje sekund.

Av Louise Bertilsson - 7 juni 2013 15:00

Måste bara visa hur duktig Ida har blivit på att pärla. Hon har gjort allt det här alldeles själv:


 


Hon letar reda på precis den färgen hon vill ha och sätter dem bredvid varann. Stor skillnad mot första gångerna då hon på måfå placerade ut pärlorna på plattan. 


Av Louise Bertilsson - 6 juni 2013 10:21

Ida har plockat blommor till mamma. Smörblommor förtydligade hon. 2 stycken gula fina Smörblommor tyckte hon att mamman ville ha :-)

Av Louise Bertilsson - 6 juni 2013 08:00

6:e juni idag. Nationaldagen. Sveriges nationaldag. 


Men nej, det struntar vi i. För det är nämligen min mammas dag idag. 


Så här kommer en massa cyber-kramar på din dag mamma! 


 


Den här texten står på min pyjamaströja jag fick avIda i mors dagspresent för 2 år sedan, men jag tyckte att den passar lika bra in idag när jag gratulerar just världens bästa mamma på födelsedagen! 


GRATTIS från oss 3 i Smedjebacken!!

Av Louise Bertilsson - 5 juni 2013 19:45









Ida börjar få långt hår. Hon ville ha tofs i håret precis som mamma. Tur att jag hade förberett med att köpa små snoddar tills intresset skulle komma. En sån där typisk-bra-att-ha-grej när man har en dotter =)


 


Lilla tofsen! =)

   

Av Louise Bertilsson - 5 juni 2013 19:43

Lite onsdagslyx!


 



Av Louise Bertilsson - 4 juni 2013 18:29

Att Ida är världens sötaste är ju ingen hemlighet ;) 


Men idag gjorde hon nåt som var superdupergulligt! Jag låg i soffan och hon kröp upp bredvid mig, böjde sig ner mot min mage och pratade med bebisen. Hon sa "hej bebisen". Och så sa hon att vi måste köpa plåster och blöjor till bebisen på Willys. Sen avslutade hon med att klappa min mage och säga "hej då bebisen". 


Du kan ju gissa om mamman blev rörd av storasyster Idas konversation med lillebror/lillasyster. Det var en sån där sak som värmde i mitt mammahjärta =)


Vi har även tittat på ultraljudsbilderna tillsammans och jag har försökt förklara för henne att bebisen finns i mammas mage. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards