Loja har ordet!

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Louise Bertilsson - 12 augusti 2013 18:23

Alltid skönt att vara till barnmorskan och få veta att man mår bra. Allt var bra med både mig och bebisen. Så nu kan vi tuffa på i graviditetståget ett par veckor tills nästa kontroll =)


Ida och Anders var också med till MVC. Jag frågade Ida om hon ville med och lyssna på bebisen, och det ville hon. Faktiskt. Hon som brukar hata allt vad vårdcentraler heter. Men idag ville hon med, och hon skötte sig exemplariskt! Sjuksyrran som stack mig i fingret och tog blodtrycket förklarade vad hon gjorde, och visade Ida. Då tyckte Ida att det var okej. Och hon var fortsatt duktig även inne hos barnmorskan när magen mättes och då vi lyssnade på bebisens snabba hjärtljud. 


Jag och Anders tittade på varandra och kunde konstatera att Ida var superduktig på MVC! Det hade ingen av oss vågat hoppas på så som hon brukar reagera. 


Idag var det också Idas första dag på dagis efter 7 veckors sommarlov.  Hon klarade det bra, även fast lämningen var full av tårar (precis som väntat). Men hon fann sig snabbt till rätta igen. Och hon blev superglad när jag kom och hämtade henne sen efter mellis =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards