Loja har ordet!

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Louise Bertilsson - 6 januari 2010 19:50

Den dagliga promenaden var inställd idag.

Vi fick däremot ett besök av mina föräldrar som tittade förbi och fikade.


Mamma hjälpte även till att klippa Anders. Eller rättare sagt: hon övervakade mig när jag lite osäkert klippte med maskinen, och så fick hon lov att finjustera lite där jag hade klantat mig lite. Anders blev lite orolig, men det gick bra till slut! =)


Övning ger färdighet. Ibland iallafall. Hehe.

Av Louise Bertilsson - 6 januari 2010 19:42

UFS strejkade i morse när Anders skulle åka hem till sin mormor och morfar.

Motorvärmaren hade setat i länge, men det hjälpte inte, så den fick sitta i en massa timmar mer och till slut funkade den igen. Skam den som ger sig.


Troligtvis var det nåt inne vid motorn som hade frysit, och som behövde lång tid att tina. Förståeligt i denna enorma kyla, men man blir ändå irriterad. En bil ska ju finnas där och bara gå och gå och gå. Men så är det inte alltid. Tyvärr.


När vi väl fick igång den strejkande bilen for vi in till Ludvika för att handla på Willys. Lika bra att köra en lite längre sträcka eftersom batteriet blir ganska urladdat när man försöker starta en massa gånger utan resultat. Och då passade vi på att uträtta ett ärende på vägen. Kanoners.

Av Louise Bertilsson - 6 januari 2010 12:45

Här är en bild på mina brön:

  

Fina va?

Av Louise Bertilsson - 6 januari 2010 11:00

Matbröd bakas. Matbröd med morötter och frön av olika slag. Degen är på jäsning för andra gången. Idag var degen kladdig, men jag hoppas att det blir saftigt och gott bröd.


Bild kommer på "bröna" när det är klart =)


Av Louise Bertilsson - 6 januari 2010 10:32

Kallt ute. - 25 grader. Brrr.


Fick ett sms av mamma och pappa, de har -30 grader. På andra delar i Ludvika är det -26. Och Anders mormor och morfar har -31,5.

Så vi är absolut inte värst. Men det gör inget. Absolut inte.


Tänk hur det är med vädret.

Först så klagar vi på att det bara regnar hela tiden, det är grått och blött.

Vi önskade snö och lite kyla. Nu när vi har fått det är inte det bra heller.


Vi klagar igen. Men det är faktiskt inte så konstigt för det verkar inte finnas nå gränser på hur mycket av nånting det kan bli. Aldrig nån måtta.


Det är ju lika på somrarna - antingen är det ösregn eller megavarmt. Aldrig nåt mellanting. Det är antingen på eller av. Antingen max eller min.


Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards