Loja har ordet!

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Louise Bertilsson - 16 januari 2010 17:44

Fick se en älg och hennes unge idag på nära håll.


Skyndade mig ut med kameran, men jag var försiktig så att jag inte skulle skrämma dem.


Det var riktigt häftigt att se och hinna fotografera så stora djur live liksom!

Oftast när man ser en älg sitter man i bilen, men inte idag. Idag stod jag kanske 20 meter ifrån dem.


Bildbevis på skogens konung (iallafall frugan och ungen):

Älgbarnet och hans/hennes mamma på promenad i skogen.




Mamma älg var på sin vakt mot inkräktaren (jag).



  

Älgbarnet som följde mamman hack i häl, eller man kanske ska säga hov?!

Av Louise Bertilsson - 16 januari 2010 17:34

Jag och Anders var till hans mormor och morfar idag.


Tog en tur med skotern. Eller inte bara en tur om man ska vara ärlig...


Jag både åkte, och körde skoter helt själv (Anders satt bakom)!


När jag satt bakom Anders så fick han för sig att göra ett nytt skoterspår, men det gick väl sådär kan man säga.. jag fick lov att kliva av, och när jag gjorde det var snön så djup att jag fick snö ända upp till låren. Pulsade efter där han hade kört, och sen hoppade jag på igen när vi kom till uppkört spår.

Jag körde även ut på sjön, jättehärligt att kunna åka snabbt!


Tänk att det kan vara så ruskigt KUL att leka med såna leksaker! =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards