Loja har ordet!

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Louise Bertilsson - 17 januari 2010 16:26

Både jag och Anders var nära att spy när vi gjorde rent avloppen i badkaret.

Finner bara ett enda ord för detta måste: Äckligt!!

Av Louise Bertilsson - 17 januari 2010 10:57

Jag låter vovvebilderna tala för sig själva den här gången.


 

Zeb i motvind.





Att bråka om en pinne är alltid skoj tycker Zeb och Bamse.



  Men ibland måste man pausa och smaka lite på pinnen. Mumsigt.




 Det är inte alltid så lätt att vara liten när snödjupet är högre än vad man själv är. Zeb försvann nästan helt när han tog ett jämfota hopp rakt ut i snön, det såg kul ut! =) För er som undrar så STÅR han här, han ligger alltså inte som man först kan tro.



   Här är snödjupet lite mer anpassat efter den lilla Jakt cockerspaniel-kroppen. 




 

Zebban poserar.



    

Glada vovvar i vinterlandskapet!!

Av Louise Bertilsson - 17 januari 2010 10:15

Har nyss gjort en liten nostalgitripp i fotoalbumen.


Jätteskoj att se hur det såg ut för 10 år sen, hur alla såg ut då och vad vi gjorde.


Många minnen.


Man måste bli bättre på att knäppa kort så att man om 10 år kan gå tillbaka till 2010 och kolla hur vi såg ut och vad vi gjorde. För sånt kommer man inte ihåg hur bra minne man än tror sig ha.


Det finns en mycket fin låt om just fotoalbum som Lasse Stefanz har gjort.

Lyssna och njut: http://www.youtube.com/watch?v=UYwkJn-RG3g


Texten till den länkade låten: I ett fotoalbum

Här är bilderna vi tog på vår semester

när vi missa färjan och kom sist i kön

där är jag med metspö på den smala

bryggan där vi hyrde sommarstället där på ön


I ett fotoalbum där står tiden stilla

mellan pärmarna är allting som förut

och varenda gång vi bläddrar ibland

minnen kan vi le och säga:

"Tänk så man såg ut"


Där är bröllopskortet det har börjat

gulna, men du är ju lika vacker nu som då

där är mina gamla älskade föräldrar

dom är borta nu för alltid båda två


Där är första bilden som jag tog på

Lillan, när hon låg i vagen och hon

sprattla vilt. Och där sitter du och jag i sommargräset

vi har pickning på en gammal blommig film

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards