Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2010

Av Louise Bertilsson - 21 december 2010 20:14

Granen står så grön och grann i stugan, tra la la la la la la la la la la la la la la la la


Nu ser våran barriga vän i vardagsrummet väldigt glad ut. Han har nämligen fått glitter, ljus och färgglada kulor som pryder så fint. Även en slurk vatten (eller ganska mycket för att hålla oss till hela sanningen) gjorde att den blev extra glad! =)


Julkänslorna börjar infinna sig allt mer även om det är väldigt svårt att fatta att det är julafton på fredag...


Jag är iallafall nästintill helt säker på att det kommer bli en VIT jul i år!! Precis som det ska vara! =)

Av Louise Bertilsson - 21 december 2010 17:39

Julbord på jobbet idag. Det gjorde du superbra Lisa! TACK!


Efter julmaten kom en mystisk figur och knackade på fönstret på avdelningen...

"TOMTEN!" - ropade barnen högt med ett stort leende på läpparna. Sen ska tilläggas att inte alla var lika förtjusta när de förstod att tomten kom in på avdelningen och ganska nära dem... Men de klarade det bra med personalens hjälp och stöttning.


Tomten kom ju nämligen med glass till alla barnen och då blev han genast poppis, även bland de rädda barnen. Jag fick gå med en tjej fram till tomten och hon bokstavligt talat RYCKTE glassen ur tomtens hand. Snabbt skulle det bannemej gå! Det såg väldigt roligt ut... men hon var iallafall modig som vågade gå fram överhuvudtaget.

Av Louise Bertilsson - 20 december 2010 20:26

För exakt ett år sedan skrev jag i bloggen om att våran ljusstake såg aningens konstig ut pga av att tredje ljuset var kortare än första och andra.


I år har vi samma konstiga utseende på våran ljusstake, men i år är det det andra ljuset som är kortast. Mycket kortare till och med. Det ser jättetokigt ut. Har ingen bild på det, men tro mig... det är inte vad man förväntar sig med en adventsljusstake.

Av Louise Bertilsson - 20 december 2010 18:31

Klockan 04.19 i natt vaknade jag av ett herr plogbil kom på våran gata. Blev irriterad av att de kommer mitt i natten och plogar när man ska sova... blinkande lampor, och en plog som skrapar i backen så man tror att hela asfalten ska släppa...


Men nu är jag inte irriterad över det längre, för Anders sa att han läst en artikel om just plogning och varför de plogar på nätterna. Då fick jag ett annat perspektiv på det hela..


Det är nämligen så att plogförarnas värsta mardröm är att det ska vara barn ute och leka i snödrivorna när de plogar. Gömda barn i snödrivorna alltså samt att de slipper vara rädda för att det springer barn bakom plogbilen... Och det tyckte jag var en mycket bra anledning till att fortsätta ploga på nätterna!

Av Louise Bertilsson - 19 december 2010 18:35

Granen har nu flyttat in i vårt hus. Anders slussade in den via garaget så att den inte skulle få en värmechock och börja barra för tidigt.


Nu står iallafall granen så grön i stugan. Grann kommer den bli sen när vi klär den, men det hör inte till dagens projekt.


Det enda som återstår idag är att duscha, tvätta och hänga tvätt, lägga i rena sängkläderna i sängarna samt slappa vid tv:n.

Av Louise Bertilsson - 19 december 2010 17:42

Har nyss bakat lite julgodis, nämligen risbräck/rischoklad.


Det ser mycket mycket gott ut där de står på en bricka och svalnar!


Snart blir det pommes och korv. Ska bli gott!

Av Louise Bertilsson - 19 december 2010 14:43

Nu blir det adventsfika med hemmagjorda saffransbullar med mandelmassa tillsammans med älsklingen och 4 röda levande ljus.


Julmys!

Av Louise Bertilsson - 19 december 2010 10:57

Har julpyntat lite... Planterat ut lite tomtar i vardagsrummet och köket för att höja julkänslan. Det är ju liksom 4:e advent idag... inte alls många dagar till julafton...


Städning står på schemat idag. Anders dammsuger just nu i skrivandets stund medans jag håller mig undan vid datorn så han får fri lejd genom huset. Sen ska jag ta itu med toaletterna medans han moppar golv.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards