Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2010

Av Louise Bertilsson - 4 december 2010 17:28

Min bästa lillebror (har i och för sig bara en) fyller år idag så vad passar då inte bättre än ett inlägg?!


GRATTIS på födelsedagen brorsan!


Kram från syster yster

ute

Av Louise Bertilsson - 3 december 2010 18:58

Fick se den här artikeln som är från mitt jobb och ur-och skuravdelningen där.


http://www.dalademokraten.se/sida/id/146724/


Måste ju dementera och säga att vi är ute i stort sett lika mycket som i ur-och skur-avdelningen, men det nämns det ingenting om i artikeln. Tycker att det ger en skev bild av verkligheten...


Var bara tvungen att säga det, för jag måste erkänna att jag blev lite irriterad när jag läste artikeln...

Av Louise Bertilsson - 3 december 2010 18:33

Ett inlägg bara till dig Maria eftersom det är din dag idag!


Grattis vännen!!


KRAM


Av Louise Bertilsson - 3 december 2010 16:57

Hörde den här jullåten på radion i morse. Det är sean banan som gjort en jullåt...

http://www.youtube.com/watch?v=XLsNQB2RI4Y


Ett gott nytt jul, ett gott nytt jul...


hoho!

Av Louise Bertilsson - 2 december 2010 17:21

Pizzan med tonfisk och skinka är i ugnen. Ska bli gott att få hugga in på den alldeles strax =)

Av Louise Bertilsson - 1 december 2010 22:07

Var ju tvungen att kolla på första avsnittet av årets julkalender "Hotell Knorren".

Men man blir inte såå mycket klokare efter första avsnittet faktiskt.. Men hittills verkar det vara helt okej. Kul att kunna hänga med i vad barnen pratar om på jobbet.


Är det herr knorr som lurar i buskarna tro? (det kanske vi får se imorn...)



Förresten, det märks att det är första december idag, det är många barn som har pratat om att de har fått choklad på morgonen. Och nåt barn hade inte riktigt accepterat att det var en om dagen så barnet i fråga hade smugit iväg å öppnat en till lucka... hehe...


Läste om just chokladkalendrar i tidningen idag förresten. Det var en tandläkare som hade uttalat sig om saken och tyckte att det var mycket bättre att barnen fick äta upp alla 24 chokladbitarna samtidigt.. Det var bättre för tänderna. ELLER så skulle de tas i samband med måltid för då blir det inte samma påfrestning på tänderna.

Om jag skulle välja så skulle jag nog välja att ta den i samband med måltid, typ kvällsmaten. Då blir det ju typ efterrätt. Jag skulle iallafall inte vara så sugen på choklad på morgonen... Det är ju upp till föräldrarna hur man gör det - om barnen inte vet nåt annat än att man INTE öppnar luckan på morgonen så är det ju ingen som kommer klaga heller.


Nu ska jag borsta MINA gaddar och sen är det dags att inta ryggläge i sängen.

Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 1 december 2010 14:27

Slutade 13 idag. Började dock mitt i natten (06.30) å då är man inte så pigg. Men det är riktigt skönt att få komma hem tidigt ibland.


Var ute med barnen på förmiddagen idag också. Inte lika länge som igår dock, men det beror nog på att det var 17 grader kallt ute. Brrr!!


Nu är det dags för mig att äta lite mellis. Yoghurt å flingor blir det. Gott.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards