Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2011

Av Louise Bertilsson - 11 maj 2011 10:14

Nu är sopnissarna här utanför och sopar bort allt grus från vägen. Äntligen kan man tycka med tanke på att vi snart är inne i mitten av maj!!


Ibland är det tur att man inte kommit så långt i planerna faktiskt. Hade nämligen tänkt tvätta fönster, men pga BM:s order om att vila så har jag låtit bli. Och det var väl tur det med tanke på all grusrök som yr omkring i luften nu.


Men sen i sommar ska det putsas fönster minsann!

Av Louise Bertilsson - 10 maj 2011 17:06

Spagettikakan står i ugnen och gottar sig. Perfekt vardagsmat - lätt att göra, går hyfsat snabbt och är jättegott. Och som bonus så räcker det till många, så jag får matlåda om dagarna när jag är hemma. Bättre än så kan det ju knappast bli.

Av Louise Bertilsson - 10 maj 2011 13:49

Har ägnat den senaste timmen åt att lösa korsord ute på altanen.

Ljuvligt avslappnande med de 23 graderna (minst) i skuggan!!

Av Louise Bertilsson - 10 maj 2011 08:23

Idag verkar det bli ytterligare en varm dag. När jag gick upp vid 7.15 så var det redan 14 grader varmt i skuggan. Skönt.


Men, värmen är inte bara härlig och skön för alla som väntar bebis.

Vid påsk när det var som varmast sist (förutom igår förstås) så svällde mina fötter och anklar lite grann. Så nu använder jag stödstrumpor och det funkar kanonbra!! Det är typ inge vatten alls i fötterna/anklarna längre och det känns verkligen skööönt att slippa det!!


Anders uppgift på morgonen är att sätta på mig stödisarna innan jag går upp ur sängen. Det är då de funkar som bäst sägs det. Och det finns inte en sportslig chans att få på dem själv när jag inte ens får på mig vanliga strumpor. Anders har ju tidigare sommarjobbat/extrajobbat inom äldreomsorgen där var och varannan boende hade stödstrumpor, så han har med andra ord utarbetat en teknik för att lättare få på dem.

Av Louise Bertilsson - 9 maj 2011 15:04

Jag kommer nu att göra ett nytt försök med att sätta mig ute och läsa. Förra gången gick ju inte så bra för jag satt på helspänn hela tiden. Då blir det inge roligt... Ska försöka slappna av från allt surrande och koncentrera mig på boken istället. Lycka till önskar jag mig själv =)

Av Louise Bertilsson - 9 maj 2011 13:15

Satt ute på altan och läste strax före lunch. Men det är lite läskigt ibland, för rätt som det är blir man attackerad. Det var nåt blått, ganska stort, surrande som stod still i luften nära mig... flera gånger till och med... tycker inte om när det är så, får nästan panik, reser mig upp och viftar hej vilt med boken. Stressar upp mig själv för vad det är som surrande planerar sin attack. Usch!!


Vill ju inget hellre än att sitta ute i det härliga vädret med en bok, men det är inte kul när man inte klarar av att slappna av för allt surr surr...


Hmmm, vad ska man göra åt saken tro?

Av Louise Bertilsson - 8 maj 2011 19:06

Anders har nyss kommit ner från taket. Han har nämligen målat takplåtarna på baksidan. Svart färg ger ett fräscht intryck. Nu är det bara ena sidan kvar, sen är alla plåtarna målade. Härligt!!


Vi har förresten haft trevligt fikasällskap idag. Mamma, pappa, Anders mormor och morfar var här och pratade och hade trevligt (hoppas jag - för det hade vi).


Annars har dagens vila skett utomhus för det mesta, har nämligen setat ute och läst.


Och medans Anders var på taket och härjade pratade jag med bästa Anna i telefon. Trevligt trevligt!! =)


Resten av kvällen kommer att tillbringas i soffan, men först ska tvättmaskinen få lite mat och ett arbetspass.



Av Louise Bertilsson - 7 maj 2011 18:34

Min man är verkligen en grillmästare!


Hemmagjord potatissallad fixade jag under tiden grillmästaren var i farten med att fixa kycklingfiléerna.


Vi är med andra ord väldigt mätta och belåtna nu efter den grillmåltiden.


Grillat är tamejsjutton bland det godaste man kan äta!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards