Loja har ordet!

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Louise Bertilsson - 14 september 2011 13:14

Har snytit mig typ 1000 gånger idag redan!! Och nysit minst lika många gånger.


Har till och med lyckas skrämma Ida med mina högljudda nysningar. Det är inte lätt att vara bebis i det här huset när mamman är förkyld... och det är inte lätt att nysa försiktigt och diskret heller.. men jag försöker!


Halsen mår iallafall lite bättre nu, men förkylningen har satt sig i näsan istället.


Nej du, snyta sig var det - igen!


Sen kanske man ska ta lite glass å trösta sig med? Glass med colasås och chokladkulor låter väl inte helt fel? Hoppas bara att det finns nåt kvar, med ett glassmonster i familjen kan man aldrig så noga veta...

Av Louise Bertilsson - 14 september 2011 09:58

Ingen mindre än lilla Ida har namnsdag idag! Din första namnsdag gumman. Ett stort grattis till världens bästa, mammas ovärderliga skatt, mammas allt!


Men den hade ju kunnat "firas" på nåt annat sätt än med en förkylning. Din första förkylning. Stackars lilla näsan!! Det är jobbigt att höra hur du får kämpa när du ska sova. Du vill så gärna ha tuttis (napp) i munnen, men det är inte alltid näsan tillåter det just nu. Stackars liten.


Inte nog med det att Ida är förkyld - hela familjen är förkylda. Höstförkylningen har drabbat oss i 24:an. Vi hostar, nyser, snorar, har ont i halsen och är lite småhängiga, men vi är glada ändå (speciellt Ida som jollrar lika mycket som vanligt). 


Jag hade sett fram emot att få nya siffror på Idas längd och vikt idag, men det får vänta. Vill inte släpa dit oss när vi inte mår bra så vi ringde och avbokade, eller flyttade fram rättare sagt. Så nästa vecka får vi nya siffror =)


Så nu är vi inne å kurerar oss så att vi blir friska till helgen, då FÅR vi inte vara sjuka!


Krya på oss.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards