Loja har ordet!

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Louise Bertilsson - 23 september 2011 18:27

Rastning av både mig och gräsklipparen klar för idag och den här veckan.


Det märks tydligt att det är höst nu, det smattrar av löv när man promenerar med gräsklipparen över gården. Det låter mysigt. Hösten är en härlig årstid, liksom alla andra årstider med sin charm.


Har även städat lite inne idag - tvättat och bytt handdukar, plockat reda på ren tvätt, vattnat blommorna och städat båda toaletterna. Skönt när man kan få undan sånt där trök på fredagen. Då blir helgen mer ledig.


Nu väntar en varm och skön dusch, sen blir det fredagsmys i soffan med hela lilla familjen =)

Av Louise Bertilsson - 23 september 2011 14:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 23 september 2011 12:43

Sitter å klurar på det där med åkpåse till vagnen... behöver din hjälp: kan man ha vilken åkpåse som helst till vilken vagn som helst?

Av Louise Bertilsson - 23 september 2011 10:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 23 september 2011 08:32

Jag saknar att kunna ligga hur jag vill när jag sover... Det var längesen jag kunde "slänga" mig ner i sängen och bara bli liggandes som jag hamnade....


När jag var gravid var det magen som var i vägen... inte alls konstigt egentligen.... då kunde jag bara ligga på sidan, att ligga på ryggen gjorde ont, och att ligga på magen var det inte tal om....


Och nu när bebisen Ida är utanför magen är det restaurangerna som är i vägen... Det är inte bekvämt att ligga på sidan, den enda sidan det funkar att ligga på är den restaurangsidan Ida nyss besökte. Hmmm... och att ligga på mage är helt uteslutet!! Ryggen funkar, men det gillar jag inte... det är inte bekvämt, jag vill helst krypa ihop i fosterställning när jag sover, men det går som sagt inte så bra alla gånger. Vill ju helst inte ligga med ryggen vänd mot spjälis heller, vill ju ha koll.


Jaja, det är ett lyx-problem egentligen, å jag får vänta ett tag till på att få sova som jag vill. För jag tänker inte ge upp restaurangverksamheten pga det!


Nu börjar Ida gnugga ögonen igen, mammas lilla tröttis, när hon har somnat ska jag passa på att städa lite hade jag tänkt. Alltid spännande att se hur långt man kommer innan hon vaknar... ;)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards