Loja har ordet!

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Louise Bertilsson - 13 september 2012 20:34

Ibland, av nån konstig anledning, fastnar en låt på hjärnan. Ibland är egentligen ganska ofta. Ibland är det vanliga låtar, men ofta är det barnlåtar. Just nu sitter en låt om en tiger fast i skallen. "Jag har en mamma med randig svanssssss", och så vidare.... Snälla, bort! Försvinn! Nu har jag tänkt på den där låten sen i går när vi var på Mulle. Och den vägrar försvinna. Jag sjöng den för Ida när jag kom hem idag och hon tyckte att den var bra. Så jag lär väl få ha den där låten inneboende i huvudet ett tag till kan jag tro. 


För några dagar sen när jag cyklade till jobbet hade jag "Blommig falukorv" på hjärnan. Hehe, tänk hur det kan vara.  Barnlåtar är ju nåt som jag omges med i princip dygnet runt, både på jobbet och hemma. Så det är ju lätt hänt att det är just dessa låtar som fastnar. Det finns mycket bra låtar iallafall så man kan ju variera rätt bra, hihi =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards