Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2013

Av Louise Bertilsson - 6 december 2013 18:10

Idag har det gått i 100 ända sen vi vaknade. Först efter frukost tvättade och plockade jag och Ida med diverse. Sen fick vi väldigt trevligt besök av Caroline, Selma och Axel. Och när man har lekbesök blir det väldigt intensivt allting. Vi lekte, åt mat, vilade efter maten medans bebisarna åt mat, lekte mera och åt mellis. 


Tack för idag! Det var en trevlig, men intensiv dag - precis som det ska vara med 2 st 2,5-åringa brudar i huset. Bebispojkarna var snäppet lugnare iallafall. Hoppas att vi ses snart igen! 


Tror nog att vi är många som kommer sova gott i natt efter en dag med fullt ös =)


Lägger upp några bilder senare för nu orkar jag inte. 

Av Louise Bertilsson - 5 december 2013 18:35

Finns det nåt underbarare än hjärtliga barnskratt? Tvivlar på det faktiskt. 


Just nu sitter jag inne i köket, Måns är i babysittern bredvid och jollrar och ler lite om vartannat. En nöjd kille med andra ord. Jag sitter och njuter av att höra hur det skrattas högt utifrån gården. Anders och Ida är nämligen ute och åker pulka på gräset. Anders springer och Ida skrattar högt när det går fort, runt runt. 


Man måste förstås leka lite ute nu när första riktiga snön är här. Hoppas att den är här för att stanna, även fast det inte behöver komma så mycket som lovat i natt. Har nämligen planer för morgondagen som jag inte vill ska snöa bort. 

Av Louise Bertilsson - 5 december 2013 15:00

Det var en glad och stolt tjej jag hämtade från dagis idag. Det fanns många anledningar till att vara glad. 


1. Det var snö ute!

2. De hade haft en väldigt rolig dag på dagis med julpyssel och pepparkaksbak. 


Ida visade stolt upp sina alster för mamma och Måns (som sov, men han skulle "titta" ändå).


 


Hon hade gjort egna ljus som hon rullat runt en veke. Och så hade hon gjort ett julhjärta med glitter och bokmärken på. Perfekt pyssel för de små! Och så hade de bakat pepparkakor. 


Jag tror att Ida har haft en superbra dag på dagis. När vi kom hem ville hon inte riktigt gå in, för hon skulle bara göra en snögubbe först. Och så tog hon lite snö i handen och kramade den lite och så sa hon att snögubben var klar. Då kunde hon komma in. Mammas lilla sötstrut! 



Av Louise Bertilsson - 5 december 2013 10:00

Äntligen snö!


Nu njuter jag av att se de STORA snöflingorna falla utanför fönstret medans jag ger Måns mat. Det är mysigt!


Men... det är plusgrader ute så den kommer väl försvinna alltför fort misstänker jag... tyvärr. Nu får vi glädjas åt det som är, och just nu snöar det duktigt ute! =)


Av Louise Bertilsson - 4 december 2013 09:12

Jag och Måns har ju ett avtal om hur nätterna bör se ut när nattugglan envisas med att vara uppe så sent. 


I natt bröt han avtalet... 


Vi somnade vid 01, och sen vaknade jag av den lilla herren vid 05.15 Lyckades iallafall få honom att ligga kvar nästan en timme till, sen gick det inge mer för den lilla magen var hungrig.


Avtalet innebär att han ska sova länge (till 8 helst) när han ska envisas med att lägga sig så sent. 


Men i natt bröt han alltså avtalet = trött mamma. Men nu är det lugnt, blir nog tuffare ikväll när man tvingas vara vaken lika länge. Hoppas att Måns också är tröttare ikväll. Hoppas kan man ju alltid göra. 

Av Louise Bertilsson - 4 december 2013 08:00

Idag hurrar jag och grattar världens bästa lillebror på födelsedagen. 


Massa grattis till dig Jörgen på din dag från Smedjebacken. Du närmar dig 30 du också, hehe =)


Ida och Måns hälsar grattis till världens bästa morbror!  


Hoppas att din dag blir som du vill, för det ska man väl kunna begära när man fyller år bara en dag på hela året?!

Av Louise Bertilsson - 3 december 2013 19:44

Ljusmys! ?

Lite julkänsla blev det iallafall.

Men var 17 håller snön hus?!?

Av Louise Bertilsson - 3 december 2013 18:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards