Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2013

Av Louise Bertilsson - 3 december 2013 10:32

Sådär ja, nu har jag gjort ett ljusbyte i vardagsrummet. De gamla ljusen är bortkastade och nya röda ljus är framtagna och ställda på plats. Det blev väldigt juligt och fint med klarröda höga blockljus =)


 


Hittade även ett doftljus med pepparkaksdoft i ljusgömmorna som jag ställde fram. 


Nu är med andra ord allt klart inför julen, iallafall i pyntväg. För jag misstänker att de där stora blockljusen jag ställde fram nu inte kommer att ta slut i första taget =)


Nu återstår lite julbakning för julgodis måste man ju ha av nåt slag. 

Av Louise Bertilsson - 3 december 2013 10:02

Vi kan konstatera att vi har en lite nattuggla i familjen. Men bara EN av fyra är nattugglor. Vi andra vill sova. Men det funkar ju inte riktigt så när det är bebisen som är nattugglan... och ett matvrak på kvällarna, då äter han jätteofta!! 


Han har tidigare varit vaken till midnatt, och det är helt okej. Men nu de senaste nätterna har han varit vaken till ca 01. I natt somnade jag och Måns 01.30 ungefär. Då var vi däckade båda 2, och jag vaknade sen vid 7, och Måns vaknade 8. 


I efterhand kan jag tycka att det är sååå skönt att sova så många timmar i sträck - att slippa nattamningen, men just där mellan midnatt och tills han somnar för natten är tung. Riktigt tung. Då är jag så sjukt trött, men sen förlåts han när han sover så länge och att jag vaknar av mig själv borde ju betyda att jag sover tillräckligt ändå kan man tycka?!


Nu är Ida på dagis, och Måns sover i vagnen. Jag har passat på att betalat lite räkningar, och nu ska jag greja lite med ljus i vardagsrummet. Gillar när ljusen brunnit ut och jag får ställa upp nya, vilket dock inte händer så ofta när man har blockljus...

Av Louise Bertilsson - 2 december 2013 09:33

Allt var klappat och klart. Jag var i tid och allt var klart, det var bara att åka.


Ida skulle till dagis kl 9 och det var hon. Lite ledsen, men ändå ok.

Sen skulle jag och Måns direkt vidare till BVC för mätning och vägning. Och vi var i tid även dit. 


När jag lyckas vara i tid 2 gånger på en liten stund med 2 barn så blir jag glad. På nåt vis lite så där fjantigt småstolt över att ha lyckats. För det är ju faktiskt ingen självklarhet med ett spädbarn och en 2,5-åring. 


Men det var då vi fick värsta motgången. Vi möttes nämligen av en lapp på dörren in till BVC om att sköterskan var sjuk idag. 


Tji fick vi för att vi var så duktiga och hade med allt och att vi var ute i god tid. Så tyvärr kan jag inte meddela några nya siffror idag... 


Nu är vi hemma igen. Jag ska passa på att ringa ett samtal medans Måns sover. 

Av Louise Bertilsson - 1 december 2013 19:00

Du skulle ha sett minen på Ida imorse när hon kände i julstrumpan. Först hittade hon inget och konstaterade lättsamt att den var tom. Jag frågade om hon var riktigt säker och bad henne känna igen ifall hon missat nåt. Hon kände igen. Och den där lyckliga minen när hon tar upp handen med en godistablettask i, är obeskrivlig. Hon var så lycklig över att tomtenissarna hade varit och lagt godis i hennes julstrumpa på natten!!


Hennes lycka smittar av sig, för nu ser jag också fram emot morgondagens känna-i-strumpan-time =)

Av Louise Bertilsson - 1 december 2013 14:15

Tänk att det redan är första december och första advent. Första riktiga vintermånaden är det också, om man ska gå efter kalendern. Tänk att det bara är en månad kvar på 2013.


Snön får gärna komma nu. I december ska det vara snö. Ida längtar efter att få åka pulka, och snön höjer julstämningen väldigt mycket. Skyltsöndag är det också idag och då passar det bra med vita fjun från himlen. 


Nu är det dags för adventsfika om en stund. Gott!


Hoppas att december blir en bra månad utan mjölkstockningar. 

Av Louise Bertilsson - 1 december 2013 12:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards