Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2014

Av Louise Bertilsson - 26 juli 2014 23:20

Dagen i korthet;

Loppis i Ludvika. Gjorde en hel del fynd!

Efter att Måns sovit efter maten bar det av till Torrboviken för bad och mellis. Ingen av oss stod ut i 31 graders värme i skuggan så ett bad i det 28 gradiga vattnet satt perfekt!

Lite vattenlek och studsmatta har vi också hunnit med innan det var dags för dusch och sen lördagsgodis i soffan.

Medan jag nattade barn var pappan ute och grejade lite. Det är egentligen då man ska passa på, då när det är som skönast ute.

Nu säger jag och resten av familjen (som redan sover) god natt!

Psssst, det är fortfarande 21 grader varmt ute.

Av Louise Bertilsson - 26 juli 2014 19:16

Måns strävar uppåt i livet...

Av Louise Bertilsson - 26 juli 2014 13:00

Ida har ju alltid varit väldigt blyg och försiktig av sig. Hon är det fortfarande, men hon har tagit ett stort steg framåt. Hon vågar mer och mer och det är roligt att se. 


Igår när vi mellanlandade på Ikea för lite lunch så skulle vi köpa en grej i Bistron. Jag frågade om Ida ville handla. Själv. Och det ville hon. Kön var obefintlig, så hon knatade fram till tjejen i kassan med godispåsen i ena handen och en 20-lapp i andra handen. Hon skulle handla helt själv!

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte trodde att hon skulle fixa det, att hon skulle vilja ha sällskap för att våga. Men nej då, hon överträffade både oss och sig själv. 


Ida räckte fram pengen först, men kassörskan sa att hon ville låna godispåsen först. Och det fick hon. Ida väntade. Och sen räckte hon fram 20-lappen. Medans hon stod där och väntade på att få tillbaka en krona i växel så kollade hon på oss. Och jag önskar för allt i världen att jag hade varit beredd med kameran, för stoltheten i Idas ögon var inte att leka med. Hon var såååå otroligt stolt över att hon handlade helt själv, så jag blev alldeles stolt inombords. Så där varm och stolt som bara en förälder kan bli över sitt barn =)


När hon hade handlat klart och sagt hej då till tjejen i kassan så tog hon godispåsen i ena handen och enkronan i andra handen och gick mot oss. Stolt som en tupp! 


Det första hon sa till oss när hon kom tillbaka var "jag handlade helt hälv!" 


Ja lilla gumman, det gjorde du och du var såå duktig!! 


Det gör mig så glad att se att hon vuxit lite, att hon vågar göra såna här saker själv. För hon kan. Det vet vi. Hon kan. Hon är jätteduktig, men sååå fruktansvärt feg många gånger. Hon vågar inte riktigt lita på sig själv, men det gjorde hon idag. Och det gör mig sååå glad!! Hon är ju bäst, våran älskade lilla Ida! <3

Av Louise Bertilsson - 26 juli 2014 07:30

Klockan är 7.30 Det är 22 grader varmt i skuggan och Ida är ute och leker. Såna här mornar är härliga!

Av Louise Bertilsson - 25 juli 2014 20:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 25 juli 2014 15:45

Nu har vi precis kommit hem från dagens äventyr: 


 


Mer bilder kommer sen när barnen sover. 







Av Louise Bertilsson - 24 juli 2014 16:35

Av Louise Bertilsson - 24 juli 2014 16:30

Åskan gjorde att vi fick avbryta vår badtur. Hagge badplats ärades med ett besök idag. Men nu är vi på väg hem pga mörk himmel, muller å brak. Ida säger att molnen är arga.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards