Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2014

Av Louise Bertilsson - 23 juli 2014 20:55

Återställer salthalten i kroppen med lite jordnötter. Hehe ?

Av Louise Bertilsson - 23 juli 2014 20:13

Nu börjar det bli behagligt ute.

Jag sitter å läser på altan medan pappa nattar bebis.

Nyss regnade det lite å jag njöt av smattrar mot plasttaket. Så välbehövligt i denna tryckande hetta vi haft idag.

Varma vindar.

Och det bästa av allt är att solen är bakom molnen. Det är varmt ändå.

Tydligen ska det vara minst lika varmt imorn.... onödigt varmt om ni frågar mig.

Men men. Man får gilla läget å försöka svalka sig så gott det går, både på insidan och utsidan. Vatten.

Av Louise Bertilsson - 23 juli 2014 16:37

Pappa och Ida skördade potatis som vi satt. Små små var de. Men goda är de nog ändå.

Ida tvättar dem innan de ska koka.

"Man kan väl inte äta jord heller?" konstaterade hon.

Av Louise Bertilsson - 23 juli 2014 16:28

Stranden var planen, men vissa omständigheter gjorde att vi skippade det. 


Barnen svalkade sig hemma istället, vilket de också tyckte var roligt. 


Ida sprang i vattenspridaren och sen lekte hon med vattenslangen. 


Måns badade i en hink:

 


Måns tyckte att sjön var mycket mindre idag än igår, men han var glad ändå. Svalkande och skönt var det ändå, så då var lilla badpojken glad =) 


Det är fascinerande att se hur länge vatten kan roa. 




Av Louise Bertilsson - 23 juli 2014 12:46

Åt lunch ute i hettan. Sen flydde vi in. Det går knappt att vara ute.

Måns sover just nu på nerevåningen i vagnen. Där är det iallafall lite svalare. Ida ville se film så det gör hon just nu. Pappan var ute i garaget å grejade lite med bilen en stund. Och jag sitter i vårt nya vardagsrum å softar i soffan.

Såklart är det varmt inne också men här gassar inte solen iallafall.

Man behöver fly från solen en stund även fast vi oftast är i skuggan. Det här tiden på dagen är ju som värst också så vi passar på att vara inne en stund.

Av Louise Bertilsson - 23 juli 2014 08:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 22 juli 2014 23:01

Kollade på inlägget jag nyss skrev och såg att det blir konstiga frågetecken istället för de bilder/ikoner jag lägger in :(

Frågetecknet i förra inlägget var ett hjärta men det verkar inte som att det funkade. Men nu vet ni ifall du ser nåt mystiskt frågetecken på konstiga ställen i texten, de är själva verket något annat.

Tack och god natt.

Av Louise Bertilsson - 22 juli 2014 22:58

Måns pratar i sömnen. "App.....app" sa han. Så jag kikade på hans mun och upptäckte att han hade tappat den.

Lilla gubben älskar verkligen sin napp ?

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards