Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2014

Av Louise Bertilsson - 22 juli 2014 21:37

Hela familjen badade på dagen, men bilen tar sig ett kvällsdopp.


Av Louise Bertilsson - 22 juli 2014 20:31

Båda barnen sover så gott i sina sängar efter en mycket intensiv men rolig dag.

Misstänker att även jag och Anders kommer sova gott i natt.

Av Louise Bertilsson - 22 juli 2014 12:15

Nytt golv i vardagsrummet! =)


     


Nu kan vi säga hej då till furu-parketten och istället välkomna det vitlaserade golvet i vardagsrummet. Så sjukt mycket ljusare och finare. Vi kommer trivas som fisken i vattnet där inne. Det kommer bli sååå mysigt! Men först måste ommöblering ske. 


Anders gjorde ett hästjobb i lördags som la 25 kvm golv helst själv + satte golvlister och dörrfoder på plats. Så allt är klart. Väntar bara på den beställda tv-möbeln som borde komma om lite drygt en vecka. 


Det blir såå vi! 



Av Louise Bertilsson - 21 juli 2014 16:53

Torrbobadet idag på lilla frökens begäran. Och javisst, med 27 grader ute i skuggan var vi inte sena att hänga med på den idén. 


Trist bara att solen inte hängde med, för när vi kom fram så var det molnigt. Så det var inte samma varma känsla i vattnet idag. Men vi badade ändå. Alla utom Måns, även fast han också var med ute i vattnet. 



 


Finaste Ida! 




 


"Hej ankorna, jag vill bada med er" sa Ida när hon bestämt gick mot dem. 





 


Anders spanar efter sin sessa som gått ut i vattnet. 




 


"Titta, jag simmar" ropade Ida glatt från vattnet =) 



 


Jag inviger min nya bikini, och jag kan konstatera att den funkade bra =)

Är såå nöjd att jag lyckades hitta ett par badshorts för dam, så nu slipper jag de minimala bikinitrosorna som finns i typ varenda butik. 




 


Mossrivaren Måns låg på filten och rev i gräset innan vi skulle gå ut i vattnet. Men det var inte vilket gräs som helst, utan han hade lyckats hitta en 4-klöver mitt bland allt gräs. Snacka om turkille!! 



Trist att solen gömde sig precis när vi skulle bada. Om solen hade varit på våran sida hade det varit riktigt skönt, men nu var det bara skönt. Efter ett tag. Skönt när man väl kom i. För det ska erkännas att det tog mycket längre tid än vanligt att doppa sig idag. Måns doppade vi inte alls, men plaskade lite gjorde han glatt ändå =)



Av Louise Bertilsson - 20 juli 2014 22:48

Gårdagen för lilla Måns var fullspäckad.

Han jagade dammsugaren....

Men när han kom för nära blev han ledsen för då blev det lite för läskigt.

Han lekte med krokodilen.



Han ålade sig till återvinningen för att se att allt låg rätt...

Sen tappade jag bort min lilla älskling....

Jag frågade "var är Måns?" och då kikade han ut bakom tältöppningen med ett leende på läpparna. Gobit!

Och så fikabesök. Så förutom allt han hann med att göra så fanns det väldigt mycket att kolla på. Många intryck att bearbeta.

Intrycken bearbetas när Liten sover. Här är det en trött kille som vänt till mage å nyfiket kikar på mamma som snabbt vände tillbaka honom så att han skulle komma till ro för att kunna somna för natten.

Nu sover han sen ett par timmar sen å nu tänker jag göra detsamma.

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2014 22:36

Mina nya glajjor ?

Av Louise Bertilsson - 17 juli 2014 09:10

Sommarfotisar!

Av Louise Bertilsson - 17 juli 2014 06:53

Direkt ur livet. Liten sover fortfarande men mamman är vaken....
Misstänker att han vaknar snart min lilla prins.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards