Loja har ordet!

Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Louise Bertilsson - 15 oktober 2014 21:36

Har varit på trevligt föräldramöte på Idas förskola. Lyssnade först på en "föreläsning" om den superviktiga föräldrarollen. Tänkvärt på många sätt, men också alltid bra att få bekräftat att man gör rätt, och en hel del som gror vidare i hjärnan även efteråt. Sånt är alltid bra. Frön. 


Efter det gemensamma var det samling på vardera adelning. Lite fika, info och allmänt trevligt. 


Det är förvånande att det är så få föräldrar som visar intresse för att komma på föräldramöte, lika nu idag och även lika på mitt jobb på de föräldramöten jag hållt i på min avdelning.

Javisst, det mesta av infon sker dagligen när man lämnar och hämtar sitt barn. Men ändå. Det är på ett annat sätt. Annan info som man vill ska komma ut till alla föräldrar samtidigt, så att alla har hört samma. Men tyvärr så är det inte så många som kommer, och de som allra mest behöver höra infon kommer ännu mer sällan. Sånt kommer man aldrig komma ifrån, men ändå. 


När jag kom hem sov båda barnen och jag satte på mig pujje och kröp upp i soffan under en filt. 


Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards