Loja har ordet!

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Louise Bertilsson - 6 november 2009 18:55

När Anders åkte iväg var jag riktigt duktig faktiskt.

Jag tog nämligen tjuren vid hornen och grejade lite med tvätt.

Jag tog ur sängkläderna och kastade dem i maskinen, bytte handdukar, tog reda på ren tvätt och la in det i garderoben.


Det är faktiskt skönt att "jobba undan" lite sånt innan helgen, men det är inte så ofta jag har motivation till det om jag ska vara ärlig. Tyvärr.

Av Louise Bertilsson - 6 november 2009 16:35

Självklart Ingrid ska du, och alla andra förstås, få receptet till krabblådan!


1. koka 5 ägg och skiva dem och lägg dem längst ner i en ugnsfast form.

2. klipp 2 paket krabbfishpinnar till små kuber och lägg ovanpå äggen.

3. skiva 6 st formbröd till små kuber och lägg som lager nr 3.

4. koka en vit sås och ha i en fiskbuljong och klippt dill och häll sedan såsen över formen.

5. på med riven ost

6. in i ugnen 15-20 minuter på 200 grader.


Om man gör till 2 personer räcker det med 3 ägg och 1 paket krabbfishpinnar.


Smaklig måltid!

Av Louise Bertilsson - 6 november 2009 16:27

Kom på att jag har glömt att berätta att jag och Anders var ute i snöovädret igår kväll på en promenad.

Tungt gick det, men vi gick iallafall trots snö, kyla och blåst.. Kände oss riktigt duktiga när vi kom hem igen.

Av Louise Bertilsson - 6 november 2009 16:23

Hade tänkt göra både det ena och det andra efter jobbet idag (kom nyss hem), men jag vettetusan om jag orkar. Eller jo, jag kanske ska ta ett ryck och göra nåt nyttigt så är det ju redan gjort om man säger så... Det svåra är att börja, sen brukar det flyta på ganska bra... men vi får se..

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards