Loja har ordet!

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Louise Bertilsson - 22 november 2009 17:18

Är faktiskt förvånad själv, men jag har börjat ett nytt liv.

Jag har nämligen bestämt mig för att börja baka lite.


Jag bakade matbröd idag för första gången i mitt liv måste jag faktiskt erkänna. Ja det kanske är konstigt att jag inte har gjort det tidigare, men det är så det är. Det blir lätt så när man tidigare har haft 0 i intresse. Nu har jag faktiskt insett fördelarna med att baka själv även fast det tar mycket tid.


Men jag måste erkänna att det var äckligt att ta i den kladdiga degen, men man vänjer sig nog. Jag tänker inte ge upp. Det var faktiskt ganska kul att baka, speciellt när jag hade en maskin som skötte en hel del =)


Det blir spännande imorn bitti när jag ska provsmaka mitt bakverk till frukost.


Brödet jag bakade innehåller en massa nyttigheter, som t.ex pumpakärnor, solroskärnor, krossade linfrön och finrivna morötter, och det enda fettet som är i är rapsolja. Så jag tror att jag hittade ett nyttigt bröd, eller rättare sagt: tack mamma för receptet på "fröbrödet" =)


Håller tummarna för att det blir en lyckad premiärbakning.


Vi får se hur länge det nya livet håller i sig, men jag hoppas att det har kommit för att stanna.


Bakar du eget matbröd?

Av Louise Bertilsson - 22 november 2009 11:47

Blir lite sur på Ikea som har olika sortiment i olika butiker.. Det jag har hittat som jag gärna vill ha finns varken i Västerås eller Örebro. Bara i Karlstad. Så farmor, om du ska dit snart får du hemskt gärna säga till.

Av Louise Bertilsson - 22 november 2009 09:42

Ännu en grå och trist dag.


Igår var nog den enda soliga och fina dagen på hela november. Man är ju inte direkt bortskämd med att få se solens ljus lysa om dagarna. Snarare tvärtom.


Vi tog en promenad mitt på dagen igår för att lapa lite sol. Men idag går inte det för solen verkar leka kurragömma. Igen.


Fritt fram solen!


Nu ska jag gå å förbereda dagens lunch, ska skala potatis.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards