Loja har ordet!

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Louise Bertilsson - 28 november 2009 17:18

Precis när vi skulle fika ringer det på dörren. 2 söta flickor står där utanför och jag fattar först ingenting, och inte blev det lättare av att de inte sa nåt. Men efter 2 ögonblick fick jag se att de höll fram en lapp och en påse.

Aha. DÅ gick hissen ända upp och jag förstod vad det var frågan om. Min jobbarkompis och granne hade lovat att jag skulle få provsmaka hennes saffransbullar med vaniljkräm i + saffransbullar med mandelmassa i.


Tack så mycket Lisa för provsmakningen!! Och tack tjejer för leveransen.

Har bara testat den med vaniljkräm i och den var jättegod! Imorn blir det adventsfika med mandelmassesaffransbulle och första ljuset tänt.


Efter fika hade jag så fruktansvärt tråkigt så jag började baka jag också.

Gjorde risbräck eller rischoklad som de också kallas.


Jag gick ner till familjen Hillbom med lite smakprov på det jag hade bakat, så nu har vi kanske infört nåt nytt: byteshandel på gatan. Hehe =)

Och så fick jag en trevlig pratstund och många många många pussar av husets herre, nämligen Bosse. Jag kanske ska tillägga att Bosse är en vovve (en VÄLDIGT fin vovve), så att ingen tror att jag går runt i husen och pussas. HAHA!!!


Nej, nu ska jag sluta babbla... men det blir lätt så när man har sååå trist...

Det känns inte alls kul att alla helgens planer gick i stöpet.

Men som man säger på franska: C´est la vie...

Av Louise Bertilsson - 28 november 2009 13:32

Kom på att vi inte har köpt röda stearinljus till adventsljusstaken än, så på förmiddagen åkte jag runt och jagade ljus på Nisses. Var också in på apoteket och köpte lite hostmedicin och värktabletter.


Väl hemma igen var det dags för montering av ljusen, vilket inte gick riktigt som planerat. En av glashållarna att sätta ljuset i sprack, men det funkar i år ändå. Det blir värre nästa år, då lär vi ha en ny.


Nå tips om var man köper nån snygg ljusstake? Är det bäst/snyggast att ha blockljus eller vanliga höga ljus i adventsljusstaken?

Av Louise Bertilsson - 28 november 2009 13:04

Delar med mig av lite bilder från dräneringsarbetet:


Det är sannerligen inte lätt att använda uppfarten bland dessa högar..  På höger sida av huset ser du hur det är uppgrävt.




 Sönderkörd gräsmatta, eller rättare sagt: mossmatta



   

Minigrävaren och en jordhög

Av Louise Bertilsson - 28 november 2009 12:54

Planen var att gå på bio ikväll, men vi får tyvärr lov att ställa in eftersom Anders är sjuk. Bion får vi ta en annan gång.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards