Loja har ordet!

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Louise Bertilsson - 7 december 2009 17:39

Nu har Anders också tagit vaccinsprutan för att mota bort grisarna.


Hoppas han slipper biverkningar. Men det borde han ju göra eftersom jag var så "snäll" som tog hand om mångas biverkningar. Hehe.

Av Louise Bertilsson - 7 december 2009 17:32

När jag skulle ta ut cykeln ur garaget imorse så var det inte så lätt som det brukar.


Anledningen var att hela garaget är ockuperat med en massa isodrän-plattor och annat dräneringsmaterial som dräneringsgubbarna successivt klär in vårat hus med.


Innan jag slutligen fick ut cykeln fick jag flytta på lite plattor och lite andra grejer. Bökigt, men det gick.


Och på vägen hem slutade cykellyset att funka, batterierna pajade.


Det var nog inte meningen att jag skulle cykla idag.. men jag kände verkligen för det, kändes så onödigt att ta bilen när det egentligen inte fanns nån riktig anledning.

Av Louise Bertilsson - 7 december 2009 17:28

På förmiddagen på jobbet så skulle vi få barnen att plocka ihop uteleksakerna eftersom vi skulle gå in.


Jag säger åt en pojke på 3 år att plocka ihop det han leker med (en hink full med gegga, en traktor och en spade). Han reser sig upp och stoppar spaden i hinken och tar sedan hinken i ena handen och traktorn i den andra. Sen tittar han på mig och säger: "det blev lite tungt, du kanske kan ta den här?"


Och gissa vad han räcker fram till mig?!


Alldeles riktigt.. han vill att jag ska hjälpa honom att bära spaden! =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards