Loja har ordet!

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Louise Bertilsson - 15 december 2009 19:19

Så här inför julen är det en del grejer man bara måste göra.. En av de grejerna är att skaffa en gran. Och vad passar då inte bättre än att vi fick tipset från en av mina jobbarkompisar att på gatan snett ovanför mig säljer Lions granar.


Våran kvällspromenix bestod därför i att titta på den angivna gatan ifall vi skulle se nåt som liknar en granförsäljning. Vi höll nästan på att ge upp, men när vi kom till huset längst in på gatan fick vi se att det stod en massa granar där.


Vi plingade på och frågade om granarna är till salu. Och ja, det var dem. 150 kr, vilket vi tycker är ett bra pris. Rimligt pris liksom.


Efter lite vridande och vändande så hittade vi granen med stort G. Den granen som skulle få följa med oss hem. Vi bokstavligt talat bar hem granen, bärandes i varsin ände. Undrar vad grannarna tänkte om/när de såg oss komma bärande på en gran. Hehe.


Skönt att kunna bocka av en grej på julens att-göra-lista.

Av Louise Bertilsson - 15 december 2009 17:41

Julen är chokladens högtid tycker jag. På nåt vis förknippas julen med choklad.


Jag blev att tänka på vad jag gillar bäst för choklad och jag kom fram till följande:


storck-toffifee 

toblerone-chocolate-522042_800_418


Okej, jag erkänner.. jag är en godisråtta och därför var det svårt att välja. Det blev lite väl många favoriter kanske, men det gör väl inget? Listan skulle lätt kunna göras längre, men de här är topp 6. Antar att det är fler än jag som gillar choklad! =) Vilken är din favorit?


Oops, höll nästan på att glömma denna självklarhet:

Av Louise Bertilsson - 15 december 2009 17:26

Det har snöat hela dan idag.

Äntligen.

Äntligen är det vitt och fint ute!

Och äntligen fick jag lite julkänslor i kroppen.

Jag håller alla tummar jag har för att det ska bli en vit julafton.


Vi spelade julmusik på jobbet idag när vi julpysslade med barnen. Mysigt.

Jag och pryoeleven vi har den äran att ha på våran avdelning den här veckan, passade på att göra julkuvert som barnen ska få när de tar jullov.


På jobbet har vi ett sånt där högt räkna-ner-ljus, men det är inte så lätt att ligga rätt i tiden eftersom det är helger och så. Men idag när barnen sov och när vi gjorde iordning julkuverten eldade jag ner ljuset så att vi ligger i fas imorn igen.


Det börjar märkas att vi närmar oss julen. Faktiskt. Och jag tror att snön gör mycket när det gäller den känslan.


Det enda som är trist med en hel dags snöande är att bilen är svår att få fram där under snötäcket. Ja du såg rätt, jag cyklade varken idag eller igår eftersom Anders inte har satt på mina dubbdäck på cykeln än. Och inte lär det hända de närmaste dagarna heller eftersom hela garaget är fullt av dräneringsmaterial (det går förresten bra med dräneringen ifall det är nån som undrar). Det blir svårt att komma åt både cykeln och däcken så jag får vackert vänta.


Ärligt talat så hade jag faktiskt velat cykla, men icke.. Jag tänkte ge mig ut i det vita vinterlandskapet med cykeln igår, men jag blev stoppad av Anders. Han tyckte att det var dumt att riskera att köra omkull med tanke på mina handleder. Och det har han väl egentligen rätt i, men det känns dumt på nåt vis att åka bil...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards