Loja har ordet!

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Louise Bertilsson - 20 december 2009 19:12

Fjärde advent idag. Det innebär ju som alla vet att man har tänt alla 4 ljusen i adventsljusstaken. Och i vanliga fall brukar ljusen bli lägre och lägre för varje gång man tänder, men inte i vårt fall. Det är nämligen så att det tredje ljuset är kortast. Anledningen till detta är att det ljuset har runnit jättemycket, så det har inte haft en chans att hålla sig längre än ettan och tvåan.


En mycket ovanlig ljusstake skulle jag vilja påstå. Titta!

  

Av Louise Bertilsson - 20 december 2009 11:03

Vi håller på å slussar in granen i värmen.

Vänjer våran gröna och barriga vän med värmen lite i taget så att den inte får nån chock och dör.


Så nu står granen i garaget och droppar av all snö för att senare idag slussas in till slutdestinationen: vardagsrummet.

Av Louise Bertilsson - 20 december 2009 10:54

Idag är det städning och pyssel för hela slanten.


Dammsugning, moppning av golv, dammtorkning, vattning av blommorna, rensning och plockning av både det ena och det andra. Fint ska det bli inför julen.


På eftermiddagen ska vi ha lite tomteverkstad här. Då ska vi slå in julklappar.


Men nu ska jag ta en liten paus och kolla på näst sista avsnittet av Bonde söker fru. Missade det i torsdags när jag var på julbord med jobbet. Tur att det finns internet så att man kan kika i efterhand.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards