Loja har ordet!

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Louise Bertilsson - 21 december 2009 20:11

Granen står så grön och grann i stugan, tra la la la la la la la la la la la la la la la la


Ljusen, stjärnan, glittret, smällkaramellerna och alla kulorna dekorerar våran barriga vän som verkar stortrivas där han står i vårt vardagsrum. Dricker en massa vatten gör han också. Och framför granen står våran halmgris och en tomte. Samma tomte och gris som alltid står vid granen.


Så med andra ord är allt som det ska nu när det bara är några dagar kvar till julafton.


Julkänslan börjar komma smygande!

Av Louise Bertilsson - 21 december 2009 20:02

Skulle ge mig på projektet att göra figurer i marsipan. Och jag måste tyvärr göra dig besviken Ingrid, det blir inte några bildbevis den här gången.


Jag saknar totalt förmågan att tillverka något fint. Det blir bara blaha blaha av allting! Jag gick "dretbet" som man säger i Värmland.


Vill kunna göra fina figurer, men det gick käpprätt åt skogen.

Vill vara duktig i att skapa med händerna, men jag var tydligen inte med när den förmågan delades ut.... Så med andra ord: jag är värdelös!


Men vad kan man göra åt det? Jo, först så blir jag lite förbannad för att jag inte kan, men sen skrattar jag bara. Det går ju liksom inte att göra nåt annat än att le åt eländet... sorgligt, men sant.

Av Louise Bertilsson - 21 december 2009 16:22

Snubblade nyss in på den här sidan på aftonbladet och det slog mig att det är SANT. Precis det jag tänker på, hur fel det ofta blir... Läs vetja.


http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6323479.ab


Varför ska det hela tiden vara mängden som räknas? Varför inte köpa rejäla och lite dyrare grejer istället för att bara köpa många, många, många?!


Jag har svårt att tro att ett barn blir lyckligare och gladare om det får massvis med paket. Jag är ju så dum att jag tror att det är mycket bättre att satsa på en lite dyrare grej som man vet att barnet vill ha. Då uppskattas det vill jag lova!


Kom ihåg det nu i julklappstider att det inte är mängden som räknas, utan innehållet!! Det får låta tråkigt, men det är precis så jag tycker.


Om barnen växer upp med inställningen att man önskar sig saker man väldigt gärna vill ha, så är jag nästan helt övertygad om att de blir glada när de öppnar paketet och upptäcker att just den grejen ligger där.


Om man får det man helst av allt vill ha så spelar de andra paketen inte så stor roll längre. Det vet jag av erfarenhet, inte mig personligen, men andra i min närhet.


När/om vi får barn i framtiden så kommer jag göra allt jag kan för att försöka få dem att inte se till mängden paket, utan innehållet. Det är extremt viktigt tycker jag!!

Av Louise Bertilsson - 21 december 2009 16:07

Det var nåt att klura på det....


Hur ska jag göra? Vad är bäst? Tjänar eller förlorar jag nåt på det?

Vad är viktigast: ledighet eller pengar?


Det tål att tänkas på...


Hehe, ja jag vet, det blev ännu ett kryptiskt inlägg. Men ibland är det skönt att skriva ner de frågor och funderingar man har även fast man inte säger nåt som egentligen är viktigt.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards