Loja har ordet!

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Louise Bertilsson - 16 juli 2011 12:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 16 juli 2011 11:11

Nu kan vi bocka av ett till av sommarens projekt, nämligen att tvätta alla fönster samt sätta ny dammtätningslist mellan rutorna när vi ändå hade isär dem.


Sammanlagt har Anders tvättat närmare 50 fönster eftersom varje fönster har fyra sidor.... Det var välbehövligt att tvätta kan jag lova, det är nämligen inte gjort på nästan 2 år då det inte har varit döfött pga jordhögar (dränering, sått gräs) på gården. Det har dammat hela tiden så det har inte funnits nån anledning att tvätta fönstren. Men nu är de fina, bättre sent än aldrig! =)

Av Louise Bertilsson - 16 juli 2011 09:52

I natt var det ingen vanlig natt. Annorlunda. Konstig på många sätt. Men ändå bra.


Det hela började igår kväll när Ida inte ville sova fast hon var jättetrött. Hon stretade emot allt vad hon kunde. Men till slut fick vi henne att sova ca 21.30 när vi tittade på tv.


Jag gjorde mig i ordning för natten efter ca 1 timme och Ida sov fortfarande. Hon brukar alltid vakna efter några minuter när vi lägger ner henne, så vi la henne i min säng för då kunde jag sitta bredvid och läsa lite innan det var dags att nanna...


Men det blev inte som det brukar. Ida vaknade inte efter några minuter, utan hon fortsatte sova. Så hon fick sova. Vi somnade också och när jag vaknade vid 1 så sov hon fortfarande. I sina vanliga kläder, det hade ju inte blivit tillfälle att byta till pyjamas... men det gör inget... Hon fortsatte sova ända till strax efter 3. Då vaknade hon - fick ny blöja och åt mat. Sen somnade hon om igen. I sina vanliga kläder, det fanns ingen anledning att böka och krångla då när mer än halva natten redan hade gått.


Hon sov ända till 7, då hon var hungrig igen. Sen låg vi å myste till 8 när vi gick upp.


En annorlunda natt, men vi har sovit gott alla 3 och det är ju huvudsaken!


Förresten: det är väl normalt att det blir tokigt ibland kan jag tro ;)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards