Loja har ordet!

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Louise Bertilsson - 1 januari 2012 16:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 1 januari 2012 13:00

Igår efter lunch gick jag ut och gick med Ida i vagnen. Det var en jätteskön promenad, skönt ute, skön luft. Men inte tusan känns det som att det är vinter inte! Det var istället en fin höstdag. Precis så kändes det, och precis så ser det ut när man tittar ut. Höst. Inte vinter. Vi håller alla tummar vi har för att det kan komma lite snö snart så att Ida kan få prova sin nya pulka hon fick i julklapp!


Apropå promenad så måste jag skriva av mig lite. Igen. Har skrivit om det förut, men jag kan inte låta bli att förvånas över hur dumma vissa hundägare verkar vara. De låter sina hundar göra av sig på cykelbanor där alla går, men de plockar bannemej inte upp efter sig. Varför?! Det är nästan som att de tror att bara det ligger i snö så finns det inte.... för det här problemet är värst på vintrarna....de kanske inte tänker på att när snön smälter så är hundbajset kvar, och folk trampar i det. Usch! Jag fick gå på mitten av cykelbanan idag, ville varken riskera att köra vagnen i bajset, eller att trampa i det själv.... Att äga hund innebär ju ett ansvar, ett skit(!)ansvar, men det är inte alla som verkar fatta det.. tyvärr.. eller så bryr de sig inte. Dålig stil är det iallafall. Och irriterande för oss icke-hundägare. Misstänker att jag kommer skriva och irritera mig på det här ämnet fler gånger, för det ÄR verkligen irriterande. För det är ju faktiskt inte så jobbigt att plocka upp efter sin fyrbenta vän...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards