Loja har ordet!

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Louise Bertilsson - 26 januari 2012 12:44

Jag tycker att Tradera är fruktansvärt roligt och ibland kan man göra riktiga fynd! Men jag måste bara avreagera mig lite på en del säljare som tar på tok för mycket i fraktkostnad. Det är väldigt irriterande när man t.ex har betalat 24 kr i frakt till säljaren och när paketet kommer i brevlådan så har de bara frankerat för 12 kr. Det är ju liksom inte frakten man ska tjäna på!! Jag brukar alltid höra av mig till säljaren och säga vad jag tycker om det, och det brukar för det mesta lösa sig. Men jag förstår inte att man ens gör sig besväret att försöka lura köparna genom att ta för mycket frakt, det går ju väldigt lätt att kolla liksom!!


Ärlighet varar längst! Några kronor hit eller dit i fraktkostnad spelar ingen roll egentligen, men det är en principsak att rätt ska vara rätt. Det är som sagt inte frakten man ska tjäna på. Och vill man ha ut mer för varan man lägger ut så får man väl ta ett högre utgångspris då.


Självklart finns det förstås väldigt bra säljare också, de flesta är ju bra! Och när det gäller frakten SKA alla bete sig lika!


Nog om det. Var bara tvungen att skriva av mig lite, för detta med för hög frakt skedde senast igår när vi fick ett paket hem i brevlådan...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards