Loja har ordet!

Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Louise Bertilsson - 8 januari 2014 20:57

Kom hem med bilen när det var väldigt mörkt ute, och jag svänger försiktigt in på våran gata där det brukar vara mycket barn ute och leka. Och mycket riktigt. En hel del barn var ute och lekte tillsammans, och jag måste ge en eloge till föräldrarna till de barnen som hade reflexväst på sig! Era barn syntes superbra, 1000 gånger bättre än de barnen utan reflexväst. 


Jag får faktiskt lov att säga att jag brukar vara duktig på att sätta på Ida reflexväst när hon är ute och leker i skymning eller mörker. Det är svårt att förstå vikten av det förrän man ser det så tydligt som när man kommer i bil. Idag fick jag alltså en påminnelse om vikten av att ha reflex på sig, och en reflexväst är lekvänlig och bra och lätt att sätta på. Så det borde vara en självklarhet att alla barn hade det när man skickar ut dem för lek i mörker. Men tydligen inte... Man borde vilja skydda det viktigaste och bästa man har. Jag kommer iallafall vara ÄNNU mer noga med det i fortsättningen, för det GÖR skillnad. STOR skillnad. Det kan vara en reflexväst som är skillnaden på liv och död tragiskt nog. Den kalla faktan. Så skaffa reflexväst! Det är ingen garanti, men det höjer förutsättningarna fruktansvärt mycket!! 


Nu ska jag se på sista avsnittet av miniserien om Maria Wern. Var bara tvungen att hylla föräldrarna som har förstånd att ta på sina barn reflexväst =)

Av Louise Bertilsson - 8 januari 2014 18:59

Att höra att man gör ett bra "jobb" som mamma är guld värt. Idag har jag växt väldigt många centimentrar, inte bokstavligt talat, men inombords, just tack vare positiva kommentarer om hur jag är som mamma. Jag blir glad och varm av såna ord. Det är verkligen värdefulla. När nån säger "det ska du ha en eloge för att du gjorde" så tar det rätt in i hjärtat. Man blir på nåt löjligt sätt fjantigt stolt över sig själv =)


Jag och barnen har varit på playdate idag. Måns var inte så leksugen för han somnade i bilen på väg dit, och vaknade inte förrän vi kom hem igen. Jag märkte med andra ord inte att jag hade med mig 2 barn ;) 


Tänk om man kunde växa några centimetrar även bokstavligt talat, vad trevligt det hade varit!! ;)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards